۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۶۲۰۷۵

جزئیاتی از برنامه آموزشی حوزه در سال تحصیلی جدید

جزئیاتی از برنامه آموزشی حوزه در سال تحصیلی جدید
سال تحصیلی حوزه‌های علمیه از ۱۶ شهریورماه به صورت رسمی آغاز خواهد شد. با توجه به ماندگاری بیماری کرونا، مرکز مدیریت حوزه علمیه دستورالعمل آموزشی ویژه برای ایامی کرونایی ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با شیوع بیماری کرونا بسیاری از اجتماعات ممنوع اعلام شد و مراکز آموزشی در این ایام از طریق فضای مجازی فعالیت کردند.

مراکز و مدارس حوزه های علمیه نیز در این راستا با برگزاری دروس و مباحثه، تعلیم و تعلم را تعطیل نکردند و در پایان سال تحصیلی 98-1399 نیز آزمون سطح عالی حوزه علمیه قم به صورت مجازی برگزار شد. اما سال تحصیلی جدید به جهت ماندگاری کرونا سالی پر فراز و نشیب خواهد بود. برخی از مراکز علمی اعلام کرده اند سال تحصیلی جدید به طور کامل به صورت مجازی خواهد بود.

خبرنگار رسا در گفت‌وگو با حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد معاون حوزه علمیه از برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه علیمه قم برای سال تحصیلی جدید جویا شده است. معاون آموزش حوزه علمیه برگزاری حضوری یا مجازی سال تحصیلی 99-1400 را منوط به شرایط بهداشتی عنوان کرد.

در این راستا مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در اطلاعیه ای به مدیران مراکز و مدارس دستورالعمل آموزشی ویژه ایام کرونا را بدین صورت ابلاغ کرد.

وضعیت قرمز

بر این اساس در صورت وضعیت قرمز اولویت با برگزاری دروس به صورت مجازی خواهد بود و در صورت تایید شرایط بهداشتی دروس محدود حضوری یا جلسات رفع اشکال برگزار خواهد شد. ضمنا در صورت وضعیت قرمز خوابگاه ها تعطیل خواهد بود و امتحانات کتبی به صورت مجازی و امتحانات شفاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری خواهد بود. در این میان طلاب شهرستانی ساکن در خوابگاه ها می توانند با موافقت مدیریت مبدا و مقصد به منطقه محل سکونت خود میهمان شوند.

وضعیت نارنجی

در صورتی که وضعیت بهداشتی و بیماری کرونا نارنجی باشد دروس حوزه های علمیه با اولویت تلفیقی(مجازی و حضوری) برگزار خواهد شد. در مدارس واجد شرایط با رعایت پروتکل های بهداشتی دروس به صورت حضوری برگزار خواهد شد. همچنین خوابگاه ها دایر خواهد بود و امتحانات کتبی به صورت مجازی و امتحانات شفاهی به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.

وضعیت سفید

در صورتی که از سوی ستاد مبارزه با کرونا وضعیت سفید اعلام شود، دروس و تمامی امتحانات به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد. همچنین خوابگاه ها نیز دایر خواهد بود.

در این زمینه با توجه به آماده سازی سامانه نجاح، اساتید و طلاب می توانند برای برگزاری دروس مجازی از این سامانه استفاده کنند.

از دیگر اقدامات برای سال تحصیلی جدید انتخاب استاد توسط طلاب سطوح عالی است که از 4 شهریور ماه آغاز گردیده است و طلاب با مراجعه به سامانه نجاح می توانند اساتید خود را برای سال تحصیلی جدید انتخاب نمایند. البته طلابی که قصد شرکت در امتحانات شهریورماه را دارند تا پایان امتحانات و اعلام نتایج خود باید صبر کنند./1370/پ200/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United States
۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
خدا برای سال جدید یارتان باشد.
1
0