۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۶۱۶۷۷
معاون آموزش حوزه علمیه قزوین:

حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس‌ها منوط به ابلاغ ستاد کرونا است

حضوری یا غیرحضوری بودن کلاس‌ها منوط به ابلاغ ستاد کرونا است
قزوین - حجت الاسلام رضایی درباره چگونگی برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید، گفت: حضوری و غیر حضوری بودن کلاس‌ها منوط به ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا و ستاد بحران است.

حجت الاسلام علی اصغر رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه قزوین، گفت: سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه و پس از دهه محرم با افتتاحیه رسمی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: باتوجه به شیوع کرونا و علی‌رغم تمام کمبود امکانات و مختل شدن برخی راه‌های تبلیغاتی از جمله حضور در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف به برکت حضور جهادی حوزه علمیه در عرصه مقابله با کرونا و معرفی بیشتر حوزه، تعداد ورودی طلاب نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشت.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: برای سال تحصیلی جدید ۱۶۰ ثبت نامی داشتیم این درحالی است که این تعداد در سال گذشته ۱۲۰ نفر بود، مراحل مصاحبه آغاز شده و تاکنون ۱۲۰ نفر موفق به کسب نمره قبولی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی درباره چگونگی برگزاری کلاس‌ها اظهار کرد: حضوری و غیر حضوری بودن کلاس‌ها منوط به ابلاغیه ستاد مقابله با کرونا و ستاد بحران است که این موضوع و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد.

این مسئول حوزوی ادامه داد: اگر مانعی برای برگزاری حضوری وجود نداشته باشد کلاس‌ها به این شیوه برگزار می‌شود و درغیر این صورت تدریس‌ها و انجام تکالیف طلبه‌ها در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اکنون تمام پیام رسان‌ها برای برگزاری آفلاین و آنلاین کلاس‌ها بررسی شده، در مواردی فایل‌ها ضبط و بارگذاری شده و پس از آن طلاب تحلیل و پاسخ‌های خود را ارائه می‌دهند، برای کلاس‌های آنلاین نیز فضای اسکای روم درنظر گرفته شده است.

راه اندازی چهار رشته تخصصی جدید در حوزه علمیه قزوین

حجت الاسلام رضایی بیان داشت: اکنون حدود هزار طلبه فعال آقا در مباحث علمی در دو حوزه کلی فردی و اجتماعی در حال فعالیت هستند، این طلاب ضمن کسب دانش و معنویت در حوزه فردی و مهارت مختلف آموزشی در حوزه اجتماعی نیز حضور حداکثری دارند.

وی ادامه داد: طلاب فعال ما در مناطق مختلف در تبلیغ فعال هستند و در فضای مجازی و حضوری از جمله دانشگاه‌ها، منبرها و گروه‌های جهادی اقداماتی را انجام می‌دهند، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و سپاه نیز از فعالیت طلاب در ایام کرونا تقدیر کردند.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین تاکید کرد: طلاب در فضاهای مختلف اجتماعی، سیاسی و علمی ورود جدی دارند و در زمینه تهذیب، قرآنی، پرسش و پاسخ‌، مشاوره و خانواده نیز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قزوین از ستاد مرکز مدیریت قم دارای مجوز رسمی است و اکنون در سطوح یک، دو و سه فعال است، البته در سطح چهار نیز دانش آموخته‌هایی وجود دارند و امیدواریم در آینده نزدیک با ارسال رزومه این افراد و پتانسیل موجود سطح چهار نیز در استان راه اندازی شود.

این کارشناس حوزوی اظهار داشت: تمام استان‌ها از مرکز تخصصی برخوردار نیستند اما پیش از این در قزوین رشته کلام و فلسفه وجود داشت و امسال چهار رشته دیگر به آن افزوده شد.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید در مقطع سطح دو و سه رشته‌های تخصصی علوم و حدیث، تفسیر، فقه القضا و مشاوره و کلام در مرکز قزوین راه اندازی شده و از طلاب شهرهای مختلف ازجمله تبریز نیز ثبت نامی داشتیم، درواقع می‌توان گفت وجود مرکز تخصصی نقطه عطفی برای حوزه علمیه قزوین به شمار می‌آید.

حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: اکنون حدود ۱۲۰ استاد حوزه علمیه در استان فعال هستند که شاخص بوده و حتی تعدادی از آن‌ها دارای اجتهاد نیز هستند./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات