۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۶۷۰
مدیر سابق مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابل مذهب قرار ندارد

رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابل مذهب قرار ندارد
حجت الاسلام محبی گفت: باید توجه داشت که رعایت نکات سلامت و بهداشتی در مقابل مذهب قرار نمی‌گیرد.

حجت الاسلام محمد محبی مدیر سابق مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به شرایط برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر، گفت: رعایت پروتکل بهداشتی در برگزاری مراسمات که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند عین شریعت و دین ما است و در این راستا خارج از چارچوب و قواعد فقهی اظهار نظر نمی‌شود.

وی ادامه داد: اولویت در شرایط کنونی حفظ جان، سلامت و بهداشت افراد است و سایر وظایف نیز باید در کنار این موارد درنظر گرفته شود، باید توجه داشت که رعایت نکات کارشناسی و بهداشتی در مقابل مذهب قرار نمی‌گیرد و برگزاری مراسم عزاداری تکلیفی دینی و مذهبی و بزرگداشت شعائر دینی و حسینی در جامعه است.

مدیر سابق مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: براساس سفارشات دینی برای بزرگداشت عزاداری در محرم و صفر درصورت فراهم بودن شرایط و رعایت موازین، هر دو موضوع رعایت بهداشت و عزاداری می‌تواند باهم جمع شود.

وی درباره تاثیر و هدف ایجاد انحرافات توسط دشمن اظهار داشت: در رابطه با هر مشکلی که در اداره و سامان زندگی بشری مطرح است ابتدا باید به لحاظ فکری به آن پرداخت و مشکل را حل کرد.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: در برخی موارد مشکلات در حد کمی است اما در اثر تبلیغات و انحرافات و القای مسموم بزرگنمایی شده و با ایجاد سردرگمی و ضعف نمی‌توان مشکل را رفع کرد.

گره زدن حل مسائل اقتصادی به مذاکره انحراف در افکار عمومی است

وی با بیان عدم رابطه حل مسائل اقتصادی با مذاکره ابراز داشت: گره زدن حل مسائل اقتصادی به مذاکره با غرب انحراف در افکار عمونی است و با این انحراف فکری راه برای برون رفت از بحران به طور واقعی بسته شده و حل مشکل در مسیر خاصی قرار می‌گیرد که با آن نمی‌توان به راه حل رسید.

حجت الاسلام محبی تاکید کرد: انحراف ادامه تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای نظام استکبار است و لازم است نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

وی بیان داشت: طی ۳۰۰ سال نظام استکبار به جهان القا کرده که غرب تنها راه حل مشکلات است و جریان غرب‌زده در کشور محصول ۳۰۰ سال فعالیت فرهنگی و رسانه‌ای است، اما این نوع اندیشه با فرهنگ مقاومت شکسته شده و در نتیجه می‌توان با تکیه بر توان خود و با رویکرد مذاکره سازنده و نه تخریبی مشکلات را حل کرد.

مدیر مؤسسه کلام قزوین افزود: باتوجه به سیاست مبتنی بر قرآن و شیوه و سبک اهل بیت(ع) که رهبری و امام خمینی(ره) ارائه می‌دهند می‌توان با غرب مواجه شده و مشکلات را با تکیه بر توان داخلی حل کرد.

وی در پایان گفت: بدنه دولت تحت تاثیر اقتصاد لیبرالی، خودباختگی و غرب‌زدگی بوده و همین موضوع باعث شده در حوزه معیشت و اقتصادی مشکلات عدیده‌ای داشته باشیم و می‌توان گفت دولت کنونی در حل این مشکلات موفق عمل نکرده است./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات