۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۶۰۵۰۴
معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین:

طلبه تراز انقلاب اسلامی باید به علم روز مجهز باشد

طلبه تراز انقلاب اسلامی باید به علم روز مجهز باشد
حجت الاسلام صفی خانی گفت: طلبه تراز انقلاب اسلامی باید به علم روز مجهز بوده و ضمن آشنایی نسبت به مسائل اجتماعی از بینش و بصیرت سیاسی قوی برخوردار باشد.

حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ویژگی‌های حوزه انقلابی گفت: رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) حوزه انقلابی را ترسیم کرده‌اند،  این حوزه باید در عمل و فکر انقلابی و همگام و همراه با انقلاب اسلامی ایران و تمام مردم مظلوم جهان باشد.

وی ادامه داد: حوزه انقلابی ظلم ستیز بوده و هرجا ظلمی ببیند دادخواهی می‌کند، همچنین همراه با تحصیل و تهذیب بینش سیاسی بالایی داشته، جهان را می‌شناسد و حقایق جامعه اسلامی را تبیین می‌کند و باید فقیهان تراز انقلاب تربیت کند تا همراه و همگام با رهبری باشند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: انقلابی نبودن حوزه‌ها همواره آسیب زا است، اگر حوزه علمیه نسبت به پیرامون، سیاست، اقتصاد و جامعه بی تفاوت باشد بالاترین آسیب خود را به بار می‌آورد، درواقع نباید صرفا به پرورش جنبه علمی در حوزه تاکید شود.

وی ادامه داد: دین صرفا به جنبه دینی تاکید ندارد و باتوجه به مبانی دینی حوزه باید در زمینه‌های مختلف از جمله تحصیل، تهذیب، انقلابی گری و آشنایی با مسائل جامعه فعال باشد درغیر این صورت آسیب جبران ناپذیری را متحمل می‌شود.

این کارشناس دینی بیان داشت: یک طلبه تراز انقلاب باید همگام و همراه با ولی فقیه خود باشد؛ زیرا در غیر این صورت از مردم و اسلام ناب محمدی فاصله می‌گیرد‌.

وی اظهار داشت: یک طلبه انقلابی باید از افکار افراطی اجتناب کند زیرا؛ افراطی گری در حوزه از خواسته‌های دشمن است و  بالاترین تهدید برای حوزه به شمار می‌آید، از این رو طلاب باید تابع ولی فقیه بوده و در مسیر ترسیم شده توسط  ولی فقیه حرکت کنند.

حجت الاسلام صفی خانی در پایان گفت: یک طلبه تراز انقلاب اسلامی باید به علم روز مجهز بوده و ضمن آشنایی نسبت به مسائل اجتماعی از بینش و بصیرت سیاسی قوی برخوردار باشد./955/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات