۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۰۵۰۰
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

تأکید بر مذاکره، راهی برای پوشاندن ضعف های مدیریتی و ناکارآمدی

تأکید بر مذاکره، راهی برای پوشاندن ضعف های مدیریتی و ناکارآمدی
نماینده مجلس خبرگان با تأکید بر عدم دستاورد داشتن برجام برای کشور، گفت: اگر در نتیجه برجام دستاورد و خدماتی صورت گرفته مسئولان امر می‌توانند در رسانه‌ها بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم و صفر، گفت: اگر در حین وظایف آسمانی و شرعی خطرات و فاجعه‌ای رخ دهد باید برای آن چاره‌ای اندیشید، اکنون که ویروسی به نام کرونا تمام دنیا را فراگرفته و به طور مستمر از مردم و بشریت قربانی می‌گیرد وظیفه عقلانی و شرعی فرد این است که مراعات لازم و واجب را داشته باشد.

وی ادامه داد: هر فرد در صورت عدم رعایت نکات لازم سلامت خود را به خطر انداخته، طبق فرمایشات رهبر نیز کارشناسان و افرادی که درک مسائل دعا و سنگینی وظیفه‌ای که متوجه مومنان است را دارند، باید ملاحظه کنند تا خطری متوجه جان مردم نباشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: اگر فاصله‌ها حفظ نشده و رهنمودهای کارشناسی مراعات نشود جمع زیادی کشته شده و سلامتشان از بین می‌رود، از این رو باید تجمع و عزاداری را محدود کرد تا در نتیجه انجام وظایف دینی و شرعی خطری متوجه جان دیگران و خودمان نشود.

وی تأکید کرد: ضمن عزادارای، ذکر مصیبت، احترام به اولاد پیامبر(ص) و  نوحه سرایی باید مواظبت شود تا جان دیگران به خطر نیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با بیان اینکه تحریف از ابزار دشمنان اسلام است، گفت: دشمن اهداف و نیات خود را علنی نمی‌کند بنابراین باید از ابزاری استفاده کند تا مردم را فریب دهد که تحریف و وارونه نشان دادن اهداف از جمله این ابزارها است.

ناکارآمدی و ضعف مدیریت یکی از عوامل وضعیت اقتصادی موجود است

وی ادامه داد: درواقع دشمن حقایق و واقعیات را تحریف و به گونه‌ای دیگر و در مسیر فریب مردم جلوه می‌دهد، ما نباید در راستای فریب کاری دشمنی که خود را به ده‌ها رنگ ملون می‌کند و با اهداف ما و انقلاب و خدا در جنگ است عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: دشمن با تحریف، حقیقت را آنگونه که خود در نظر دارد به دیگران القا می‌کند درحالی که حقیقت چیز دیگری است، بنابراین باید با بصیرت و هوشمندی مراقب سوء استفاده‌های دشمن بود و در مقابل محرفانی که تاریخ نشان داده مردم را فریب می‌دهند هوشیار عمل کرد.

وی درباره علت تأکید برخی به ادامه مذاکرات و مفید بودن آن‌ها در راستای حل مشکلات داخلی و اقتصادی اظهار داشت: برخی مسئولان موفق نشدند کشور را اداره کنند و در نتیجه ناکارآمدی حاکم است؛ باید توجه داشت علی رغم اینکه تحریم عاملی برای فشار بر مردم است اما علت تمام مشکلات نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ناکارآمدی و ضعف مدیر و مسئولانی که نتوانستند با اعتماد به درون  مشکلات را حل کنند یکی از علل وضعیت موجود است، از این رو آنان تلاش می‌کنند خرابی کارشان بروز پیدا نکند.

وی عنوان کرد: اخیرا نیز برخی سیاه نمایی کرده و با حضور پیش مقامات خواستار شدند به دلیل شرایط سخت و فشار اقتصادی باید به ناچار مذاکره کنیم اما این عمل در واقع به علت پوشاندن ضعف مدیریت است.

مذاکرات و برجام یک بار اقتصادی را بر کشور تحمیل کرد

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی اظهار داشت: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با اعتماد به داخل و درون و ظرفیت و بسترهای کشور نیازی به مذاکره نداریم ضمن اینکه باتوجه به تجربه‌های موجود و امتحانات گذشته در نتیجه مذاکرات فرصت‌های طلایی مختلفی از ما گرفته شد اما چیزی عاید مردم و جامعه نشد و خود مسئولان نیز متوجه این امر شدند.

وی افزود: طی یک دوره شب و روز مردم صحبت از برجام بود اما در سایه برجام خدمتی به کشور نشد، جز اینکه در مسیر این مذاکرات و با اقامت در هتل‌های آنچنانی یک بار اقتصادی نیز بر مردم تحمیل شد و مذاکره کنندگان اقتصاد و بودجه را پایمال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی با تاکید بر عدم دستاورد داشتن برجام برای کشور بیان داشت: اگر در نتیجه برجام دستاورد و خدماتی صورت گرفته مسئولان امر می‌توانند در تلویزیون و رسانه‌ها نشان دهند، اما نه تنها سایه جنگ نیز از سر ما برداشته نشد بلکه سردار سلیمانی شهید شد و طرفین برجام کشتی ما را در بندر طارق متوقف کرده و در نهایت ضررهای اقتصادی فراوانی بر ما تحمیل شد.

وی با اشاره به نقش جوانان در اداره کشور و حل مشکلات ابراز داشت: در زمان جنگ مدیریت کردن با نسل جوان بود و نتایج مثبت فراوانی به همراه داشت اکنون نیز لازم است نسل جوان را به کار دعوت کنند اما از افراد پویایی که توانایی کار دارند دعوت نمی‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما زمینه و بستر داریم که از جوانان و نسل نو و توانمند در اداره بهره ببریم، البته برای افرادی که مسئولیت دارند احترام قائل هستیم اما حال و هوای جوانان و تاثیرگذاری آنان نیز دارای اهمیت است.

وی در پایان درباره میزان کارآمدی دولت کنونی در حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، گفت: کابینه‌ای که از افرادی تشکیل شده که به خبرنگار اعلام می‌کند پیش از وزیر شدن فرصت و زمان سفر برای درمان بیماری خود را نداشته نمی‌تواند کشور را از این وضعیت اقتصادی نجات دهد، ما نباید شب و روز داشته باشیم و مرتب دنبال تلاش باشیم البته مسئولان اهل جهاد، فعالیت و مقاومت نیز داریم اما با یک و دو گل بهار نمی‌شود./955/ت302/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات