۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۶۶۱۲۵۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خبر داد؛

کمک اوقاف به زوج‌های جوان کم درآمد برای تهیه مسکن

کمک اوقاف به زوج‌های جوان کم درآمد برای تهیه مسکن
حجت الاسلام مجیدی گفت: اداره اوقاف به منظور کمک به تأمین مسکن زوج‌های جوان کم درآمد نسبت به احداث واحدهای کوچک و ارزان قیمت اقدام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قزوین عصر امروز پنجشنبه در بیدستان با بیان اینکه ۱۶ واحد مسکونی به زوج‌های طلبه در شهر بیدستان واگذار شد گفت: این واحدهای مسکونی که هر کدام ۶۵ تا ۷۰ متر زیربنا دارد با سه میلیارد ریال هزینه توسط اداره کل اوقاف استان بازسازی شده است.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه اظهارداشت: نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه به حل مشکلات مردم کمک می‌کند و باید تلاش کنیم تا این فرهنگ به خوبی رواج یابد.

وی اضافه کرد: وقف در حوزه‌های مختلفی اثرگذار است و ذات و فلسفه وقف در مسیر دستگیری، رفع مشکلات نیازمندان و گره گشایی از چالش‌های اقتصادی جامعه است.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه وقف یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام اسلامی است، اظهار داشت: موضوع وقف در قبل و بعد از اسلام، جایگاه ویژه ای داشته و امروز هم می‌تواند در کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: وقف باید مانند سایر موضوعات فرهنگی، اجتماعی، دینی و اقتصادی به یک فرهنگ فراگیر و عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به ضرورت جهت گیری موقوفات جدید به سمت نیات متناسب با نیاز روز جامعه، افزود: امروز یکی از نیازهای مهم جامعه ورود واقفان برای تهیه مسکن جوانان است که امیدواریم با مشارکت واقفان در این زمینه نیز کارهای خوبی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: اداره اوقاف به منظور کمک به تأمین مسکن زوج‌های جوان کم درآمد نسبت به احداث واحدهای کوچک و ارزان قیمت اقدام کرده است.

حجت الاسلام مجیدی گفت: این واحدهای مسکونی از سال ۸۰ احداث شده و نیمه تمام مانده بود که به دلیل بی توجهی به نحوه نگهداری دچار تخریب شده و به صورت مخروبه رها شده بود که به همت اداره اوقاف مجدداً بازسازی شده و قابل استفاده شد.

وی در پایان یادآور شد: ۱۶ واحد مسکونی بازسازی شده به مدت دو سال با دریافت یک سوم هزینه‌های بازسازی شده به زوج‌های جوان طلبه اجاره داده می‌شود و امیدواریم این اقدام برای کمک به زندگی طلاب جوان مؤثر باشد./955/د102/ف

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات