۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۶۰۶۶۶
مدیر مدرسه علمیه سردارین:

ضعف عملکردها نتیجه موازی کاری در نهادهای فرهنگی و تبلیغی است

ضعف عملکردها نتیجه موازی کاری در نهادهای فرهنگی و تبلیغی است
حجت الاسلام مهرآرا گفت: موازی کاری نهادهای فرهنگی و تبلیغ دینی به نتیجه ضعیف و یا حتی نداشتن نتیجه مثبت منجر شده است.

حجت الاسلام اسدالله مهرآرا مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره ارتباط و عملکرد نهادهای فرهنگی و تبلیغی، گفت: طی این چند سال بین نهادهای فرهنگی موازی کاری وجود داشته و سعی شده فعالیت‌ها گزارش روی کاغذ باشد و نتیجه آن در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد: موازی کاری نهادهای فرهنگی و تبلیغ دینی به نتیجه ضعیف و یا حتی نداشتن نتیجه مثبت منجر شده است، این نهادها با هم افزایی بازویی قوی‌تر و عملکرد و نتیجه مطلوبی خواهند داشت.

مدیر مدرسه علمیه سردارین داشتن متولی واحد را راه حل هماهنگی بین نهادهای فرهنگی و تبلیغی دانست و ابراز داشت: باید نهادی همچون ارشاد و یا حوزه علمیه از طرف رهبری متولی شده تا نهادها را جمع کند؛ در غیر این صورت جوانان و نوجوانان تحت تاثیر تبلیغات دشمن و فضای مجازی آسیب می‌بینند و این موضوع حتی در فضای خانواده‌های مذهبی و دارای فرهنگ دینی نیز دیده می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه ریزی خوب و دقیق برای جوانان و نوجوانان طی سال و همچنین در مناسبت‌های گوناگون لازم و ضروری است، باید در نهادهای فرهنگی و تبلیغی اقشار مختلف را راهنمایی کرد، محتوای مناسب را در اختیارشان قرار داد و آن‌ها را با سواد رسانه‌ای آشنا کرد.

این مدرس حوزه علمیه درباره مهم‌ترین مشکلات عرصه تبلیغ دینی در حوزه اظهار داشت: عدم هماهنگی نهادها، دخالت نهادها، بودجه و ساز و کار از جمله مشکلات عرصه تبلیغ دینی است.

وی در پایان گفت: حوزه علمیه باید دارای ساز و کار باشد تا بتواند تبلیغ دینی را به خوبی انجام دهد، اگر طلاب این موارد را داشته باشند می‌توانند به موفقیت برسند./955/ت310/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات