۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۶۲۶۳۸
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

سایه سنگین مشکلات قدیم بر سال تحصیلی جدید

سایه سنگین مشکلات قدیم بر سال تحصیلی جدید
حجت الاسلام مظاهری با اشاره به مشکلات پیش روی طلاب در سال تحصیلی جدید، گفت: اشتغال طلاب در ایام تحصیل به جهت عدم کفاف شهریه است.

حجت الاسلام محمد علی مظاهری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، برگزاری دروس به صورت مجازی موجب ضعف بنیه علمی دانست و گفت: استاد ما آیت الله شیخ جواد تبریزی می فرمودند گوش دادن صوت درس بدون حضور در کلاس بی فایده است. یادگیری کلیات درس با فضای مجازی امکان دارد اما طلاب نمی توانند دروس را عمیق بخوانند.

وی به دیگر مشکلات تدریس در فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: اساتید قدیمی و سالخورده برایشان استفاده از این فضا مشکل است و حضور در مدرسه خان و گلپایگانی نیز به جهت شرایط کرونایی مشکل است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم از دیگر مشکلات طلاب را بحث معیشت عنوان کرد و افزود: امروزه به جهت کافی نبودن شهریه و گرانی افسارگسیخته طلاب بخشی از وقت خود را در سر کلاس حاضر می شوند و بخش دیگر را کار می کنند. زیرا امروز شهریه کفاف اولیات زندگی را هم نمی دهد و از طرفی کار در ایام تحصیل نیز موجب می شود تا نتوانند وقت کافی برای درس داشته باشند و این ضربات جبران ناپذیر برای سواد علمی طلاب در پی دارد.

وی آخرین عامل در ضعف علمی برخی از طلاب سطوح عالی را سطحی خوانی مقدمات دانست و بیان کرد: طلاب باید در مقدمات اهتمام بیشتری به ادبیات عرب داشته باشند تا در سطح عالی بتوانند راحت از پس متون بر بیایند./1370/ت302/ف

ارسال نظرات