۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۶۲۶۸۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اساتید در رشد علمی و اخلاقی طلاب نقش آفرین هستند

اساتید در رشد علمی و اخلاقی طلاب نقش آفرین هستند
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به نقش اساتید در رشد علمی، معنوی و اخلاقی طلاب اشاره کرد و گفت: طلبه ها باید برای پیمودن قله های رفیع علمی و معنوی از اساتید الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در بازدید از مدرسه علمیه رضویه خرم آباد و در مراسم میثاق طلبگی با بیان اینکه انسان دارای دو چهره ظاهری و باطنی است، گفت: ساختن چهره ظاهری دست انسان نیست و افراد با ظاهرهای متفاوت از دیگران، متولد می شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: چهره باطنی همان سرشت، صفات و ویژگی های آدم است که با عمل صالح ساخته شده و در اختیار انسان است.

وی افزود: حوزه علمیه مکانی است که می تواند انسان را به اعلی العین برساند، باید از فرصت هایی که در حوزه در اختیار داریم در جهت تعالی روحی و معنوی و علمی بهره مند شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: چهره باطنی و حقیقی انسان در اختیار خود انسان بوده که با ارتباط با قرآن، ذکر و یاد خدا می توان آن را رشد داد.‌

وی با اشاره به اینکه کادر اداری و اساتید حوزه در اختیار طلبه ها هستند که بتوانند به اهداف خود برسند و مسیر را به آنها نشان دهند تا به قله های رفیع علم، معنویت و دانش برسند، تصریح کرد: باید از حضور و توانمندی اساتید بهره مند شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: طلاب باید در کنار فراگیری علوم دینی در زمینه خودسای و تهذیب نفس از بزرگان دین الگو بگیرند./۹۴۵۱//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات