۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۲۶۵۱
حجت الاسلام رحیمی صادق تشریح کرد؛

جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید و نحوه ارائه دروس در سامانه حوزه علمیه

جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید و نحوه ارائه دروس در سامانه حوزه علمیه
تهران - مدیر حوزه علمیه تهران با تشریح جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید، از برگزاری کلاس های حضوری و غیرحضوری مدارس علمیه استان تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، امروز در نشست خبری به تشریح جزئیات آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان پرداخت و گفت: حوزه علمیه تهران با شیوع ویروس کرونا جزء نهادهای پیشرو در راستای عمل به پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و برگزاری دروس آموزشی در فضای مجازی بود.

وی به حضور و فعالیت 2 هزار طلبه جهادی در مقابله با ویروس کرونا اشاره و بیان داشت: طلاب و روحانیون جهادی حوزه علمیه تهران در مقابله با ویروس منحوس کرونا اقدامات قابل‌توجهی انجام دادند؛ همچنین با توجه به شرایط موجود حوزه علمیه تهران توانست دروس و امتحانات را به‌موقع به اتمام برساند.

حجت الاسلام رحیمی صادق به نحوه برگزاری کلاس‌های درس در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: در این چند ماه اخیر کارگروهی با مسؤولیت معاون آموزش حوزه علمیه شکل گرفت و اقدامات کارشناسی بسیاری انجام شد و نتیجه آن تدوین آیین‌نامه جامع فعالیت‌های حوزه علمیه تهران برای سال تحصیلی جدید بود که به تصویب شورای استان رسید و در نهایت به مدارس ابلاغ شد.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: حوزه علمیه تهران برای سال تحصیلی جدید دو اصل مهم را مبنای برنامه‌ریزی و تدوین این آیین‌نامه قرار داده و آن دو مبنا عبارت است از حفظ سلامت آحاد و تک‌تک طلاب و حوزویان و عمل صددرصدی به آیین‌نامه‌های ابلاغی است، تاکید می کنم حوزه علمیه تهران سرسوزنی از این اصل کوتاه نخواهد آمد و اصل دوم مربوط به حفظ شورونشاط در فعالیت‌های حوزوی می‌شود.

وی از طراحی سامانه بر خط حوزه علمیه تهران به‌منظور ارائه دروس حوزوی خبر داد و گفت: همه طلاب حوزه علمیه تهران در بخش برادران و حتی کسانی که در دروس خارج شرکت می‌کنند می‌توانند از این سامانه استفاده کنند، همچنین این سامانه امکان برگزاری هم‌زمان هزار کلاس تصویری به‌صورت آنلاین را دارد، امکان حضوروغیاب در کلاس دیده‌شده و حتی تأخیر طلاب نیز به ثبت می‌رسد.

حجت الاسلام رحیمی صادق در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌ها، عنوان کرد: مدارسی که ظرفیت و فضای لازم برای برگزاری کلاس‌های حضوری را دارند می‌توانند کلاس‌ها را حضوری برگزار کنند در غیر این صورت مدارس می‌توانند از سامانه بهره ببرند؛ اساتید می‌توانند از امکانات حوزه برای برگزاری کلاس آنلاین استفاده کنند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: همچنین طلاب یک کلاس موظف هستند هفته‌ای یک روز با مدیریت و هماهنگی مدیر در حوزه حاضر شوند تا رفع اشکال صورت بگیرد و دیگر فعالیت‌های استانی که در این سامانه در نظر گرفته‌شده برگزاری کلاس‌های استانی اخلاقی و بصیرتی است.

وی بابیان اینکه سال تحصیلی جدید از امروز رسماً آغاز شد، گفت: با توجه به شرایط کنونی آیین افتتاح رسمی سال تحصیلی حوزه علمیه تهران چهارشنبه 19 شهریورماه ساعت 9 صبح با سخنرانی آیت‌الله سبحانی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رحیمی صادق در پایان خاطرنشان کرد: امسال حوزه علمیه تهران درزمینهٔ پذیرش طلاب نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته و کار عقب‌مانده‌ای ندارد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات