۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۶۲۶۲۶
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

قدرت درونی کشور با شناخت دشمن آشکار می شود

قدرت درونی کشور با شناخت دشمن آشکار می شود
تهران - استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نفهم‌های داخلی در برابر دشمن مرعوب می شوند، گفت: کسانی که دشمن را نمی شناسند با او پنهانی مذاکره می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، شنبه‌شب در دانشگاه هنر، گفت: تحول ستیزی یک مرحله بالاتر از تحول گریزی است.

وی افزود: مردم کوفه مصداق بارز تحول ستیزی بودند آنان امام حسین(ع) را به شهادت رساندند تا مبادا حضرت در جامعه و اندیشه آنان تغییر و تحول ایجاد کنند؛ یکی از دلایل تحول ستیزی آن است که انسان‌ها باور ندارند عالم دنیا محل درگیری و مبارزه با دشمنان است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دنیا مملو از حق و باطل است، بیان داشت: کسانی که دم از دوستی و صلح می‌زنند و چنین القا می‌کنند که دنیا عاری از دشمنی و درگیری است این افراد مردم جامعه را سست و ضعیف می‌کنند تا اهل تغییر و تحول نباشند و نتوانند با دشمن مبارزه کنند.

استاد حوزه علمیه ابلیس را بزرگ‌ترین دشمن انسان خواند و ابراز کرد: ابلیس سرسخت‌ترین دشمن انسان محسوب می‌شود که می‌تواند از پنهان آدمی مطلع و به درون آن نفوذ کند؛ انسان اگر دشمن درونی و بیرونی خود را بشناسد سست و ضعیف نمی‌شود.

وی بابیان اینکه کافران همواره دشمن حقایق کلیدی عالم هستند، گفت: دشمنان به کمتر از نابودی جبهه حق راضی نمی‌شوند اینکه کسی فکر کند اگر دست از دشمنی با آمریکا برداریم دشمنی او تمام می‌شود سخت در اشتباه است، مگر قذافی احمق با همه وجود خود را صرف آمریکا نکرد عاقبت او چه شد؟

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: کسانی که معنای رقابت را درک می‌کنند به شناخت رقیب اقدام می‌کنند؛ چنانچه جامعه‌ای برای تغییر و تحول اقدام نکند نابود می‌شود؛ رهبر انقلاب همواره در حال معرفی دشمن هستند زیرا با شناخت دشمن ظرفیت داخلی و قدرت درونی آشکار می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: اینکه گفته می‌شود مسؤولان و جوانان انقلابی باشند به خاطر آن است که دشمن را بشناسند؛ یکی از ویژگی‌های آقای بازرگان که امام به خاطر او از مردم عذرخواهی کرد این بود که دشمن داخلی و خارجی را انکار می‌کرد، مکر آمریکا را تقلیل می‌داد و پنهانی با آمریکا مذاکره می‌کرد.

وی بابیان اینکه برخی افراد می‌خواهند دشمن را به دوست تبدیل کنند، اظهار داشت: دشمن با این اقدام نه‌تنها دوست نمی‌شود بلکه وحشی‌تر و درنده‌تر می‌شود مگر انگلیس خبیث نبود که نیمی از مردم ایران را به قتل رساند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان ادامه داد: کسانی که همه دشمنان را دوست می‌بینند و می‌گویند گفتگو کنیم همان‌هایی هستند که دشمنی دشمنان را سوء تفاهم می‌دانند و به قول وزیر امور خارجه آقای ظریف این سوءتفاهم را می‌شود با یک گفتگو حل کرد.

استاد حوزه علمیه افزود: بعضی‌ها براثر ضعف روحی و شخصیت، ذهن خودشان را به‌گونه‌ای تنظیم می‌کنند که وجود دشمن از ذهن آنان حذف شود؛ بزرگ‌ترین خدمت مستکبران احمق به انقلاب اسلامی آن بود که اطراف جمهوری اسلامی ایران را ناامن کنند و این عنایت الهی بود تا ملت ایران به دشمنی دشمنان پی ببرند.

وی اضافه کرد: آمریکا اگر فکر و شعور داشت افغانستان را آباد می‌کرد تا ملت آن را به خود جذب کند نه اینکه سالها در این کشور مرتکب جنایت شود؛ اگر در طول این 40 سال دشمن نابود نشده به خاطر وجود برخی نفهم‌های داخلی است؛ مرعوب شدن در برابر دشمن مانع تحول است، انسان اگر مرعوب شود نمی‌تواند کسی را نقد کند و به‌راحتی دشمنی دشمنان را انکار می‌کند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات