۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۶۲۶۳۰
تولیت مدرسه علمیه مروی تأکید کرد؛

تضعیف نهاد خانواده؛ هدف سند ۲۰۳۰

تضعیف نهاد خانواده؛ هدف سند ۲۰۳۰
تهران - آیت الله تحریری گفت: اگر رهبرانقلاب درخصوص مسائل فرهنگی از جمله سند ذلت بار ۲۰۳۰ تذکر می‌دهند، چون می‌دانند دشمن رکن اصلی جامعه یعنی خانواده را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، صبح امروز در جلسه درس اخلاق که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران برگزار شد، گفت: امام علی(ع) در نامه ای که به مالک اشتر نوشته بودند چنین می فرمایند: این همان امری است که عبدالله به آن امر می کند؛ عنوان عبدالله عنوانی تشریفاتی نیست بلکه یک عنوان حقیقی است.

وی افزود: کسی نمی تواند این عنوان حقیقی را به خود نسبت دهد زیرا این عنوان ابتدا باید از سوی خداوند متعال مطرح شود یعنی اگر کسی عبدالله شد سخن او سخن خداوند می شود.

آیت الله تحریری با بیان اینکه اولیای الهی عبدالله هستند، عنوان کرد: اولیای الهی کسانی هستند که به مقام مخلصین رسیدند؛ مقام عبودیت دارای مراتبی است که بالاترین آن مرتبه مخلصین است.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه انسان می تواند به مقامی از عبودیت برسد که ملائکه در برابر او خضوع کنند، اظهار داشت: شاکله وجودی انسان این قابلیت را دارد که خلیفةالله و مسجود ملائکه شود؛ هر کدام از انبیا و اولیای الهی مصداق بارز انسان حقیقی هستند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال تصرف خاص بر ظرف وجودی مخلصین دارد، گفت: مخلصین همه اعمال و تعاملاتشان رنگ الهی دارد برای همین آنان در قله خوبان قرار دارند و همواره انسان را به یاد خدا می اندازند.

آیت الله تحریری ادامه داد: کسی که به مقام عبودیت مخلصین می رسد امر و نهی او امر و نهی الهی می شود، طبق صریح آیات قرآن کریم؛ کسی که از رسول اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: تنها انسان های سبک مغز با منطق نورانی قرآن کریم دشمنی می ورزند زیرا آنان خوب می دانند که این منطق چه تحولی در فرد و اجتماع ایجاد می کند. آنان تصور می کنند با آتش زدن قرآن می توانند این منطق را بسوزانند در حالی که توجه بسیاری را به قرآن کریم جلب می کنند.

وی اضافه کرد: اگر رهبر انقلاب درخصوص مسائل فرهنگی از جمله سند ذلت بار 2030 تذکر می دهند چون می دانند که دشمن رکن اصلی جامعه یعنی خانواده را هدف قرار داده است؛ بانوان در حفظ سلامت و تعالی خانواده نقش بسزایی دارند و می توانند تاثیر مطلوبی در جامعه داشته باشند.

آیت الله تحریری با تاکید بر اینکه دین فرهنگ بنده سازی است، ابراز کرد: نخستین همت در تشکیل خانواده باید شکوفایی استعدادهای حقیقی انسان ها باشد این شکوفایی در سایه تبعیت از دستورات الهی کسب می شود.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه انسان در پرتو عبودیت می تواند به مقام خلیفه الهی نائل شود، گفت: انسان نباید در دستگاه تعلیم و تعلم از تزکیه و تهذیب نفس غفلت کند و همه شؤون زندگی خود را باید در راستای عبودیت تنظیم کند.

وی بیان داشت: کسانی که حلقه بندگی خدا برگردن دارند از تیررس ابلیس دور می شوند؛ مدیران و مسؤولان حوزوی با استعانت از ذات اقدس اله همواره برای تحقق عبودیت تلاش کنند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات