۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۸۹۱
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی مطرح کرد؛

تعالی جامعه، درگرو اصلاح خانواده

تعالی جامعه، درگرو اصلاح خانواده
تهران - آیت الله صدیقی با بیان اینکه تعالی جامعه درگرو اصلاح خانواده است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر سلامت فرد و جامعه را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، سه‌شنبه‌شب در جمع طلاب این مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مسأله تربیت انسان و مراقبت از خود به‌منظور دور ماندن از آسیب‌های عمر و زیان‌های ابدی دو موضوع مهم است.

وی افزود: خداوند متعال تکلیف انسان را در قرآن کریم از حضور در عالم دنیا تا نشئه مرگ به‌وضوح بیان کرده است تا انسان خودش را نابود نکند و مزدور شیطان نشود.

آیت‌الله صدیقی بابیان اینکه انسان به عالم دنیا پا نهاد تابندگی کند، عنوان کرد: کسی که بنده نیست برخلاف مقصد آفریننده راه را اشتباه رفته است و بنده نفس، قدرت و مال خواهد شد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) جایگاه تارکان صلاة را سقر جهنم بیان کرد و گفت: انسان با ترک نماز به سقر جهنم سقوط می‌کند؛ نماز بزرگ‌ترین سرمایه برای رسیدن به بهشت ابدی است. نمازگزاران هرگز وارد سقر نمی‌شوند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نماز بازدارنده از گناه و منکرات است، اظهار داشت: همچنین دستگیری از فقرا و نیازمندان انسان را از سقر دور می‌کند؛ در کمک به فقرا اطعام دادن بسیار ارزشمند است.

آیت‌الله صدیقی افزود: غفلت زدگی، حرام‌خواری، بی‌بندوباری، دزدی و .. ازجمله اعمال ناپسندی است که انسان را در سراشیبی سقوط برای ورود به دوزخ قرار می‌دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر سلامت فرد و جامعه را تضمین می‌کند، گفت: سلامت جامعه درگرو آن است که افراد آن جامعه خود را اصلاح کنند و نسبت به حفظ سلامت جامعه و بیماری‌های اجتماعی حساس باشد.

وی افزود: بنابراین امربه‌معروف و نهی از منکر باید ابتدا از خودمان شروع شود، کسی که خود اهل رعایت آداب است می‌تواند دیگران را امربه‌معروف و نهی از منکر کند. محاسبه نفس از لوازم تقوا است گفته می‌شود انسان روزی دومرتبه باید محاسبه نفس داشته باشد.

آیت‌الله صدیقی در بخش دیگر انتخاب درست را مهم‌ترین اصل در تشکیل خانواده دانست و گفت: ضدانقلاب‌های داخلی تحت ولایت ابلیس قصد بی‌دین کردن مردم را دارند بنابراین وصلت با این‌گونه افراد دین انسان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه ولایت‌فقیه ولی علم و عدالت است، خاطرنشان کرد: همسر مؤمن و ولایتمدار بهشت و مایع آرامش است؛ تعالی جامعه درگرو اصلاح خانواده است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات