۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۶۲۹۰۷
آیت الله علیدوست تبیین کرد؛

اقدام نشریه شارلی ابدو؛ آزادی بیان یا اهانت

اقدام نشریه شارلی ابدو؛ آزادی بیان یا اهانت
آیت الله علیدوست آزادی بیان را تا زمانی که منجر به اذیت دیگران نشود مفید دانست و گفت: اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی سبب اذیت مسلمانان شده است.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن محکومیت توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت نبی اکرم(ص)، گفت: جسارت هایی به مقدسات دینی همچون جسارت به نبی اکرم با توجیه آزادی بیان صورت می گیرد؛ این در حالی است که هیچ قوم و جمعیتی آزادی بیان را این چنین تعریف نمی کنند.

وی با تأکید بر این که آزادی بیان اگر موجب اذیت و ایذاء شود ممنوع است، ابراز کرد: این توهین امروز موجب اذیت صدها میلیون مسلمان شده است؛ بنابراین آزادی بیان تا جایی است که توهین به ادیان صورت نگیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم جسارت به پیامبراکرم را جسارت به دانش بیان کرد و اظهار داشت: جسارت به پیامبران همچون پیامبر اسلام و حضرت عیسی (ع) و حضرت موسی (ع) جسارت به اشخاص نیست بلکه جسارت به علم و دانش و ارزش ها و تقوا و صلاح و حتی به آزادی است. آیا توهین به ارزش ها پذیرفتنی است؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توهین به ساحت نبی اکرم و قرآن کریم را غیرطبیعی خواند و افزود: مسلمانان باید توجه کنند که امروز توهین به یک صحابه یا یک حکم شرعی صورت نگرفته است؛ اگر به این موارد توهین می شد قابل تحمل بود اما امروز به هرم اسلام یعنی کتاب خدا و نبی اکرم جسارت شده است و این طبیعی نیست.

آیت الله علیدوست این اقدام توهین آمیز را برای غربی ها بی فایده دانست و عنوان کرد: این توهین سبب نفرت در دل مسلمانان می شود که برای ترویج فکر و روش غربی ها سود ندارد و ضرر است؛ این اقدام آنان موجب اتحاد مسلمانان خواهد شد که عین ضرر و باخت مطلق برای دشمنان است.

وی حرکت روشنفکران دینی را در جسارت به روایات و احکام اهل بیت و حوزه های علمیه و مراجع تقلید در همان راستا برشمرد و اظهار داشت: غربیان در رأس این اقدامات توهین آمیز هستند و روشنفکران دینی در داخل کشور شاخه های آن هستند از این رو ما باید از صراط دفاع کنیم و آرزوی صلاح داشته باشیم./1370/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
چرا این آزادی بیان در مورد هلوکاست و نظائر آن نیست ؟ چرا برای اهانت به مقدسات مسلمانان هر گونه یاوه گوئی آزاد است؟ بائهم تجر و بائنالا تجر؟! آیا این همان داستان یک بام و دو هوا نیست؟! قربان برم خدا را __یک بام و دو هوارا __اینور بام گرمارا __آنور بام سر ما را!!
0
0