۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۶۲۹۲۰

حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری معاون تهذیب حوزه‌های علمیه شد

حجت الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری معاون تهذیب حوزه‌های علمیه شد
مراسم تکریم حجت الاسلام والمسلمین ملکی و معرفی حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری به عنوان معاون جدید تهذیب حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم تکریم و معارفه معاون سابق و جدید معاونت تهذیب حوزه های علمیه با حضور مشاور مدیر و مسئول حوزه مدیریت حوزه های علمیه در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در جمکران برگزار شد.

جایگاه اخلاق و معنویت در بین حوزویان پررنگ تر شود

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ملکی، معاون سابق تهذیب حوزه علمیه با بیان این که معاونت تهذیب شجره طیبه ای است که از گذشته کاشته شده و علمای زیادی در آن نقش آفرین بودند، گفت: سعی همه این علما در این معاونت این بوده که بتوانند معنویت، تهذیب و اخلاق را به جایگاه اصلش برسانند.

وی با بیان این که همین تفکر در مدیریت ۴ ساله بنده دنبال شده و امید است در آینده هم این گونه باشد، اظهار داشت: باید برنامه و طرح ها در این معاونت و سایر بخش ها بر همین مبنا بوده و بالاتر این که بیش از گذشته جایگاه معنویت و اخلاق در بین طلاب و حوزویان تقویت و پررنگ تر شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان این که در دوره معاونت بنده هر تصمیمی، برنامه و طرحی اجرا شد و می شد، بر اساس پشتوانه عقلی، خرد جمعی و اتاق فکر و شورای معاونین بوده، اضافه کرد: امید است معاون جدید تا جایی که ممکن است بر همان رویه عمل کند و فعالیت ها را پیش ببرد.

تقویت معنویت و تهذیب در حوزه ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین همتیان، قائم مقام معاون سابق تهذیب حوزه علمیه نیز بر تقویت جایگاه اخلاق و تهذیب در بین طلاب و حوزویان تأکید کرد و بیان داشت: باید سعی کرد با توکل و عنایت به خدای متعال برای تعالی بخشی حوزه در عرصه اخلاق و تهذیب بیش از گذشته تلاش و کوشش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری، معاون جدید تهذیب حوزه علمیه نیز با بیان این که خدا فضائل اخلاقی زیادی را میان خود و پیروانش قرار داده و راه تقرب و کمال را در اتصال به همین فضائل اخلاقی معرفی کرده گفت: هر کسی بیشتر به این فضائل متصل شود و در خود تجلی دهد، قطعا توانسته اتصال خود با خدا را قوی تر کند.

وی با بیان این که توجه به مبانی اخلاقی و مکارم اخلاق موجب می شود انسان به خدا تقرب پیدا کند، عنوان کرد: مکارم اخلاق به معنای تجلی دادن همه ارزشهای دینی و الهی است و توجه به بخشی از آن نمی تواند انسان را به مطلوب حقیقی و اصلی یعنی خدای متعال برساند و نزدیک کند.

معاون جدید تهذیب حوزه علمیه با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت حوزه به صورت واحد و یکپارچه برای تعلیم و تربیت طلاب طراحی شده گفت: اگر چه در حوزه بخش هایی مختلفی مانند آموزش، پژوهش و... وجود دارد و هر کدام متکفل بخشی از کارها می باشند، اما هدف اصلی این بخشها تقویت مسئله تهذیب و اخلاق و تربیت طلبه کارآمد و با اخلاق برای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

وی با بیان این که نقش اصلی معاونت تهذیب، تعلیم و تربیت طلبه تراز انقلاب و تقویت مسئله اخلاق و کمالات در بین طلاب است، بیان داشت: برای این که در این عرصه موفق شویم باید ابتدا از خود شروع کنیم و خود را فردی متعهد، نظام مند و با اخلاق و پای بند به مبانی ارزشی و دینی بدانیم تا در ادامه بتوانیم سر منشأ خیرات و برکات برای طلاب در عرصه تعلیم و تربیت باشیم.

مسؤولیت، امانت الهی است

حجت الاسلام والمسلمین علی علیزاده، مشاور مدیر و مسؤول حوزه مدیریت نیز در این مراسم، مسئولیت را امانت الهی دانسته و اظهار داشت: هر کسی در هر سازمان و نهادی مسئولیتی را قبول می کند، باید بداند این مسئولیت امانت الهی است و باید پاسخ گو باشد.

وی گفت: مسئولین بدانند این جایگاه و پستی که بدست آوردند خونهای زیادی برای آنها داده شده، چه بسیار مادرانی که فرزندان خود را فدا کردند و حتی سالتها چشم انتظار فرزند مفقود شده خود نشستند تا یکبار خبری از آنها برسد و ای بسا خود در این فراق جان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده افزود: این بیانگر این حقیقت است که افراد و جوانان زیادی خون داده اند و شهید شده اند تا ما الان در از قبل خون آنها به مقام و پستی برسیم و همین مسئله اهمیت پست و مقام را بسیار سنگین می کند. لذا مسئولین بدانند هم مسئولیت امانت الهی و در عین حال خونهای زیادی برای آن داده شده است.

مشاور مدیر و مسئول حوزه مدیریت گفت: نباید بگذاریم این خونها بی ثمر بماند و با عملکرد درست و خوبمان امانت الهی را برگردانیم تا شرمنده شهدا و خانواده آنها نباشیم./1324/د102/ف

ارسال نظرات