۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۵۴۱۸۱
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

گروه‌های مردمی باید مبلغان اصلی اسلام و دین باشند

گروه‌های مردمی باید مبلغان اصلی اسلام و دین باشند
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی گفت: گروه‌های مردمی مبلغان اصلی اسلام هستند و دستگاه‌های حاکمیتی باید به‌عنوان خادم و پشتیبان فعالیت‌های فرهنگی و دینی در کار‌ها مشارکت کنند.

به گزارش سرویس سیاسی رسا، مراسم معارفه مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین روز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت‌الاسلام قابل رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه‌های علمیه استان و جمعی از طلاب، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌های دینی و قرآنی در سالن همایش‌های تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی در این مراسم اظهار داشت: امروز قرآن به زندگی ما روح بخشیده، به ملت و نظام عزت داده به طوری که کسی جرأت جسارت به ساحت جمهوری اسلامی را ندارد.

وی افزود: در مکتب پر از نور و روحانیون و عظمت اسلام از سوی امام سطور مهمی به‌عنوان شاخص مطرح شده که می‌توان سلوک راه را با این محورها تعیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: یکی از شاخص‌ها در نظام اسلامی، مردم هستند و در میان مردم گروه مستضعفان به‌عنوان ولی نعمتان جایگاه ویژه ای دارند و برای ما اهمیت دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: تبلیغ و تبیین اسلام ناب محمدی نباید به دلیل سوء مدیریت‌ها و یا غفلت از مسائل اجتماعی مغفول بماند و ما رسالت داریم تبلیغ دینی را جدی بگیریم.

وی اضافه کرد: گروه‌های مردمی باید مبلغ اسلام باشند و دستگاه‌های حاکمیتی به‌عنوان خادم و پشتیبان عمل کنند تا کارها به نتیجه برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی یادآور شد: باید جامعه مذهبی به فتوحات فرهنگی توجه کند و در این دوره بانوان هم لازم است نقش مهمی در تبلیغ دینی و مقابله با تهاجم فرهنگی ایفا کنند.

وی بیان کرد: در مقابله با دشمن نباید فقط به تجهیزات تبلیغی، رسانه‌ای و نظامی دشمن توجه کرد بلکه اگر بخواهیم بر دشمن غلبه کنیم لازم است به صف خودی و امکانات و توان خود نیز نگاه کرد تا با برنامه و اتکا به خداوند بر دشمنان غلبه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین  قمی افزود: در نظام محاسباتی باید به وعده‌های الهی و اعجاز خداوند نیز باور داشته باشیم و به آنها توجه کنیم تا با انگیزه و امید بیشتری به اهداف متعالی خود برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی از خدمات ۱۰ ساله نعمت اللهی مدیرکل سابق تبلیغات اسلامی استان تقدیر کرد و گفت: جریان انقلابی باید قدردان خدمتگزاران نظام باشد تا فرهنگ قدردانی و سپاس فراموش نشود.

وی گفت: در ستاد متعهد می‌شویم از مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین حمایت کنیم تا به فضل الهی طلیعه‌های روشن‌تر و بهتر از گذشته در مسیر پیش رو ترسیم شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: در قزوین بزرگانی بودند که گنجینه ارزشمند فرهنگی محسوب می‌شوند و با این سابقه غنی این استان می‌تواند پیش قراول حوزه فرهنگ دینی باشد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۱۰ ساله حجت‌الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل سابق، محمد جواد زهرایی به‌عنوان مدیرکل جدید تبلیغات اسلامی استان قزوین معرفی شد./988/د102/ف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات