۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۶۲۹۲۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

محرم یک دانشگاه عظیم معرفتی است

محرم یک دانشگاه عظیم معرفتی است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی از محرم به عنوان دانشگاه عظیم معرفتی یاد کرد و گفت: حضور روحانیت در هیأت های مذهبی و انجام فعالیت های تبلیغی در این زمینه نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید احمد شاهرخی، ظهر امروز  در مراسم تجلیل از فعالان دهه اول محرم که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: با فرا رسیدن محرم  دل‌های مؤمنین، آزادگان و عدالت جویان متمایل به سمت و سوی انسان بزرگواری می‌شود که هر آنچه را داشت در راه عدالت، فضیلت، مسیر کرامت و شرافت در طبق اخلاص گذاشت.

نماینده ولی فقیه در لرستان از محرم و عاشورا به عنوان دانشگاه عظیم معرفتی یاد کرد و افزود: حضور روحانیان در هیأت های مذهبی در معرفت افزایی نقش آفرین است.

وی به فعالیت هیأت های مذهبی اشاره کرد و اذعان داشت: این هیأت ها در تبلیغ دین، گسترش معارف اسلامی نقش بسزایی دارند و حضور مداحان اهل بیت(ع) در افزایش شور و شعور را بر دل‌ها و جان‌ها مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به مشاهده شور و شعور، منطق و عاطفه در مراسم عزاداری محرم امسال بیان کرد: نیت خالص داشتن، مشورت و پرهیز از اختلاف و منطق و عاطفه، استدلال و محبت از مهم ترین ویژگی هیأت های مذهبی است.

وی با بیان اینکه این ویژگی ها ضامن بقای هیأت های مذهبی است، گفت: استفاده از ظرفیت هیأت های مذهبی برای حرکت به سمت ارتقای فرهنگی، پیشرفت و مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است./9451//210/خ

  

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات