۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۶۲۸۱۳
امام جمعه تنکابن:

هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی ملت ایران تفکیک ناپذیر است

هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی ملت ایران تفکیک ناپذیر است
مازندران - حجت الاسلام هدایتی با بیان این که هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی ملت ایران تفکیک ناپذیر است، گفت: جایگاهی که امروز در آن قرار داریم مرهون خون سید الشهدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام سید مهدی هدایتی، امام جمعه تنکابن پیش از ظهر امروز در جمع مدیر و اساتید مدرسه علمیه خواهران این شهرستان، وجود حوزه علمیه خواهران را مرهون خون سید الشهدا دانست و گفت: امام حسین(ع) ناجی دین است و حوزه علمیه خواهران نیز در راستای تقویت تفکر دینی تشکیل شده است.

وی، هویت دینی ما را از عاشورا و محرم دانست و با بیان این که محرم قطعه تفکیک ناپذیر هویت ایرانی است، افزود: محرم و عاشورا بیش از 40 سال است که هویت انقلابی ما است و اهمیت و جایگاه این ماه ها تا حدی است که امام خمینی(ره) فرمودند محرم و صفر را زنده نگه دارید تا اسلام زنده بماند.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی ملت ایران تفکیک ناپذیر است، ادامه داد: جایگاهی که امروز در آن قرار داریم مرهون خون سید الشهدا است.

وی با اشاره به این که هدف قیام امام حسین(ع) اصلاح امت جدش بود که دچار انحراف شدیدی شد، ادامه داد: در آن مقطع می خواستند تفکر صحیح را از مردم بگیرند به همین دلیل امام حسین(ع) با قیام خود تفکر دینی صحیح را به جامعه بازگرداند.

امام جمعه تنکابن، بدترین نوع بردگی را بردگی فکری و بدترین نوع استثمار را استثمار اندیشه دانست و خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام بیشتر از سایر ادیان و مذاهب مردم را به تفکر، تعقل، اندیشه و تفقه دعوت کرده است تا جایی که یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت هم با ارزش تر عنوان شده است.

حجت اسلام هدایتی با بیان این که حوزه های علمیه بستر مناسبی برای تفکرو تفقه در دین است، ادامه داد: در زمان سیدالشهدا هدف دشمن، از بین بردن تفکر صحیح دینی در جامعه بود که خود بزرگترین فساد در جامعه است.

وی، نبود تفکر و اندیشه صحیح در جامعه را فسادی بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین مشکلات کشورهای اسلامی نیز همین است که تفکر صحیح دینی ندارند اما شیعه مفتخر است که امروز به عنوان یک مذهب مترقی مدیون خون سید الشهدا است.

امام جمعه تنکابن، تحصیل در حوزه های علمیه را افتخار بزرگی دانست و با بیان این که امروز حوزه های علمیه برکت انقلاب اسلامی در یک جایگاه ارزشمندی قرار دارند، افزود: باید سطح حمایت از حوزه های علمیه و تلاش در جهت تقویت و توسعه آنها بیشتر شود.

حجت الاسلام هدایتی در ادامه سخنان خود بر ضرورت تعامل بیشتر آموزش و پرورش با حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: باید نهادهای بالادستی بسترهای لازم به منظور تعامل بیشتر این دو نهاد علمی و آموزشی را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم دانش آموزان امروز ما آینده سازان فردای این کشور باشند نیازمند تربیت دینی آنها در دستگاه تعلیم و تربیت هستیم که تحقق این مسأله با حضور نیروهای ارزشی و دلسوز محقق خواهد شد./950//210/خ

ارسال نظرات