۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۶۶۲۸۰۶
با رقابت ۲۰۰ نفر؛

سی و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در بابل آغاز شد

سی و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم در بابل آغاز شد
مازندران - چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم صبح امروز در آستانه مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، چهل و سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم صبح امروز در آستانه مقدس امامزاده قاسم(ع) بابل آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف مازندران در مراسم آغاز به کار این دوره از مسابقات از شرکت 200 حافظ و قاری در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات به مدت دو روز با هم رقابت خواهند کرد.

وی با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا برگزاری این دوره از مسابقات را به تعویق انداخت، افزود: اما امروز این مسابقات با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی با حضور حافظان و قاریان قرآنی در حال برگزاری است.

مدیر کل اوقاف مازندران، توجه به مباحث قرآنی را یکی از اولویت های چندگانه سازمان اوقاف دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، مجموعه اوقاف در جهت تحقق این مطالبات گام برداشته است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که انقلاب اسلامی بر مبانی مفاهیم ناب قرآنی پایه گذاری شده است، ادامه داد: با توجه به قرآن و مفاهیم ناب آن جزء اولویت همه بخش های کشور قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران از کلام الهی به عنوان چراغ هدایت بشریت یاد کرد و گفت: توجه به کلام الهی باید با عمل به مفاهیم قرآنی همراه باشد.

مدیر کل اوقاف وامورخیریه مازندران با بیان این که در سایه ارزش های قرآنی جامعه به سعادت و رستگاری خواهد رسید، ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات امروز جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی، دور شدن از مفاهیم ناب قرآنی است.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که پیشرفت های امروز جامعه اسلامی مرهون بهره مندی جامعه از ارزش های قرآنی است، بیان داشت: این مفاهیم و ارزش های ناب باید در همه سطوح زندگی ما ساری و جاری شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نگاه به قرآن و مفاهیم قرآنی نباید سطحی باشد، تصریح کرد: جامعه در سایه این مفاهیم به رشد و شکوفایی مادی و معنوی دست خواهد یافت.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند حفظ هویت اسلامی و عمل به دستورات قرآنی باید یکی از اولویت های مهم امت اسلام باشد، افزود: امروز باید نگاه به قرآن و مفاهیم ناب آن در جامعه عمیق باشد.

وی همچنین بر ضرورت تدبر در قرآن تأکید کرد و با بیان این که تدبر در قرآن نیازمند درک عمیق از مفاهیم ناب الهی است، ادامه داد: باید در کنار قرائت قرآن، مسأله تدبر و درک مفاهیم قرآنی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد./950//210/خ

ارسال نظرات