۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۶۶۲۷۸۰
حجت الاسلام لائینی تأکید کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به معیشت طلاب و روحانیان در دوران کرونا

ضرورت توجه بیشتر به معیشت طلاب و روحانیان در دوران کرونا
مازندران - امام جمعه نکا در دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه به معیشت طلاب و روحانیان در شرایط خاص کرونایی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمد صادق لائینی، امام جمعه نکا عصر امروز در دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه بر ضرورت حمایت بیشتر از طلاب تأکید کرد.

وی با بیان این که شیوع ویروس کرونا همه اقشار جامعه را با مشکلاتی مواجه کرده است، افزود: در این بین طلاب، روحانیان و خانواده های آنها نیز از این حیث مستثنی نبوده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان از نظر مسائل معیشتی نیازمند نگاه ویژه ای هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از طلاب و روحانیان به دلیل مشکلات معیشتی شرایط خوبی ندارند.

امام جمعه نکا با بیان این که در حالی دشمنان شبانه روزی علیه حوزه های علمیه و روحانیت می تازند اما زندگی بسیاری از طلاب و روحانیان پایین تر از سطح عمومی جامعه است، تصریح کرد: همراهی و همگامی با مردم همواره جزء اصول تغییر ناپذیر روحانیت در طول تاریخ بوده است.

حجت اسلام لائینی با بیان این که روحانیت هیچ گاه از مردم جدا نبوده است، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم انقلاب اسلامی که با همراهی مردم به پیروزی رسید گواه روشنی بر پیوند متسحکم میان مردم و روحانیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان برای تضعیف جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه شبانه روز در رسانه های بیگانه تلاش می کنند، افزود: اما همه این تلاش ها در 41 سال اخیر با هوشیاری و بصیرت مردم خنثی شده است.

امام جمعه نکا با بیان این که متأسفانه برخی ها در داخل نیز هر ساله در زمان تخصیص بودجه به نهادهای مختلف، بلواهای رسانه ای را آغاز می کنند، گفت: این جریان ه متأسفانه با این موضع گیری های غلط و دروغین خود آب در آسیاب دشمن می ریزند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که حوزه های علمیه و روحانیت هیچ گاه دولتی نبوده اند، افزود: علیرغم جایگاهی که حوزه های علمیه در نظام اسلامی دارند، اما همان مشی و سیره علما و فقهای دینی را در پیش گرفته اند که بر مبنای استقلال و دوری از وابستگی همراه بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه بیشترین خدمت را به این انقلاب، نظام و مردم انجام داده اند، گفت: اما متأسفانه برخی ها دانسته و یا ندانسته با دشمن همراهی می کنند.

امام جمعه نکا با تأکید براین که اصل در حوزه بر استقلال است، تصریح کرد: حوزه های علمیه همراه با وجوهات شرعی مؤمنین اداره شده و در طول همه این سال ها نیز علیرغم مشکلات عمده ای که در اداره مدارس علمیه وجود داشته، اما مسیر رشد علمی و اخلاقی در این مراکز مهم علمی تغییر نکرده است./950/پ310/ب1

ارسال نظرات