۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۶۲۶۹۷
حجت الاسلام خوبانی مطرح کرد؛

نظام سازی و تمدن سازی، نیازمند طلابی نخبه و انقلابی

نظام سازی و تمدن سازی، نیازمند طلابی نخبه و انقلابی
مازندران - مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر گفت: نظام‌سازی و تمدن سازی برای اسلام از سوی طلابی انجام می‌شود که از بنیه علمی بالایی برخوردار باشند. 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید این مدرسه علمیه با بیان این که وظیفه طلبه در سه حیطه خلاصه می‌شود، افزود: نخستین وظیفه طلبه کسب علم است و نباید در این امر کوتاهی کند.
 
وی با اشاره به این که درس خواندن نشانه تقوای علمی طلبه است، بیان داشت: طلبه ای که درس نخواند نمی‌تواند سرباز خوبی برای امام زمان(عج) باشد. 
 
حجت‌الاسلام خوبانی به اهمیت کیفیت در مطالعه اشاره کرد و افزود: نظم در حضور کلاس نخستین و مهم‌ترین مؤلفه موفقیت در کسب علم است.
 
وی به اهمیت تمرکز در کلاس درس اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: خیرالاُذُن و این یعنی هنر برتر در گوش دادن است.
 
حجت الاسلام خوبانی افزود: نظام‌سازی و تمدن سازی برای اسلام از سوی طلابی انجام می‌شود که از بنیه علمی بالایی برخوردار باشند. 
 
وی، روحیه تحقق و پژوهش در میان طلاب را انگیزه‌ای مناسب در جهت رسیدن به اهداف عالیه علمی برشمرد و بیان کرد: سؤال پرسیدن و یادداشت برداری از جواب‌ها لازمه حفظ و نگهداری علم است. 
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، دومین وظیفه طلاب را اهتمام در تربیت نفس دانست و خاطرنشان کرد: نماز اول وقت بالاترین میدان برای تربیت نفس و رشد تربیتی است.
 
وی، همچنین مراقبت از بیت‌المال را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: طلاب باید حفظ بیت المال اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که اگر در این امر مراقبت صورت نگیرد آثار وضعی بدی از خود بر جای می‌گذارد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، تلاوت قرآن را از بایسته‌های اصلی زندگی یک طلبه دانست و خاطرنشان کرد: طلبه اگر با قرآن مأنوس نباشد نمی‌تواند در فهم دین و کسب معرفت به موفقیت دست پیدا کند.
 
حجت الاسلام خوبانی، سومین وظیفه طلبه را نظافت و آراستگی عنوان کرد و با اشاره به این که در روایات اسلامی به اصل نظافت اهتمام داده شده است، خاطرنشان کرد: عمل کننده اول به این اصل باید طلاب و حوزه‌های علمیه باشند و نورانیت طلبه در گرو نظم، تربیت و آراستگی او است./950/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
لطفا تمدن سازی را تبیین نمایید.
0
0