۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۶۲۶۸۲
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

طلبه باید دغدغه انقلاب داشته باشد

طلبه باید دغدغه انقلاب داشته باشد
مازندران - حجت الاسلام قائمی گفت: هدف ما در حوزه های علمیه باید تعلیم و تربیت طلابی ربانی باشد تا سیر و سلوک اولیا و اوصیای الهی را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان که در مدرسه علمیه تنکابن برگزار شد، گفت: در آموزه های دین اسلام به ویژه مکتب تشیع نه تنها راه شناخت بر خلاف بسیاری از مکاتب مدعی انسانیت بسته نیست بلکه اسلام و مکتب تشیع آن را مفتوح گذاشت و قابل دسترس قرار داد.

وی با بیان این که دین مبین اسلام و مکتب تشیع نخستین بنیان خود را بر علم، علم آموزی و ترویج علم قرار داده است، افزود: اسلام در حوزه بسط علم به ویژه علم الهی نه تنها محدودیتی ایجاد نکرده بلکه محدودیت های زمانی را برداشته به همین دلیل شعار از مهد الی لهد را مطرح می کند و همه محدودیت های مکانی را از بین می برد.

هیچ محدودیت جنسیتی برای علم آموزی در اسلام وجود ندارد

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که در نگاه اسلام هیچ محدودیت جنسیتی برای علم آموزی وجود ندارد، افزود: طلب علم در اسلام به عنوان یکی از بالاترین فریضه های با ارزش در جامعه اسلامی مورد توجه است.

وی با تأکید براین که قلم باید ما را به ربانی شدن هدایت کند، گفت: هدف ما در حوزه های علمیه باید این باشد که یک طلبه ربانی که باید سیر و سلوک اولیا و اوصیای الهی را ادامه دهد تربیت کنیم تا همچون خادمی در مسیر سعادت رساندن مردم باشد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که سرلوحه کار ما در حوزه باید تربیت و پرورش طلاب با معرفت ربانی در تراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد، بیان داشت: بیانیه گام دوم باید سرلوحه همه برنامه های ما در حوزه آموزش، پژوهش و فرهنگ قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: محصول و خروجی حوزه های علمیه باید طلبه ای باشد که دغدغه انقلاب داشته باشد همان طور که مقام معظم رهبری تأکید کردند حوزه باید انقلابی بماند تا انقلاب ما بماند.

فعالیت 22 مدرسه علمیه خواهران با 3000 طلبه در حال تحصیل

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت 22 مدرسه علمیه خواهران در سه سطح دو، سه و چهار با بهره مندی از پنج رشته تخصصی در سطح استان خبر داد و بیان داشت: 324 استاد مجوز دار، 77 تشکل پژوهشی، 40 تشکل فرهنگی با شش هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل از جمله ظرفیت های حوزه علمیه خواهران استان است.

حجت الاسلام قائمی از شناسایی و ساماندی هزار و 919 پژوهشگر طلبه خواهر در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این 33 فرهیخته خواهر پژوهشگر در استان داریم که مقالات علمی و پژوهشی و همچنین کتب رتبه الف را تدوین و تألیف می کنند.

جذب 500 طلبه جدید خواهر در مازندران

مدیرحوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از جذب 500 طلبه جدید در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این طلاب از امروز فعالیت آموزرشی خود را در سطح مدارس علمیه خواهران استان آغاز خواهند کرد.

فعالیت هزار و 179 طلبه جهادگر در مازندران

وی همچنین به فعالیت 863 پژوهشگر خواهر در حوزه فرهنگی و 400 طلبه وبلاگ نویس در استان اشاره کرد و افزود: علاوه بر این هزار و 179 طلبه خواهر در اردوهای جهادی فعالیت می کنند.

حجت الاسلام قائمی به فعالیت 279 طلبه مربی در طرح امین آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان این که 694 طلبه خواهر نیز در حلقه های صاحین مشغول فعالیت های فرهنگی و تبلغی هستند، گفت: همچنین هزار و 590 مبلغ دینی خواهر نیز در سطح استان به فعالیت های تبلیغی اشتغال دارند./950//210/خ

ارسال نظرات