۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۶۲۵۸۰
حجت الاسلام قائمی خبر داد؛

فعالیت ۷۷ تشکل پژوهشی در حوزه علمیه خواهران مازندران

فعالیت ۷۷ تشکل پژوهشی در حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - حجت الاسلام قائمی از فعالیت ۷۷ تشکل پژوهشی در سطح مدارس علمیه خواهران مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در استان با کارکنان این مدیریت به فعالیت 22 مدرسه علمیه خواهران در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد17 مدرسه علمیه سطح دو، چهار مدرسه سطح سه و یک مؤسسه نیز در سطح چهار مشغول فعالیت علمی هستند.

وی افزود: در حال حاضر پنج رشته تخصصی در سطح حوزه علمیه خواهران مازندران فعال است که سه رشته در مقطع سطح سه و دو رشته نیز در مقطع سطح چهار هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین از فعالیت 324 استاد در مدارس علمیه خواهران استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این اساتید پرتلاش و دلسوزانه برای رشد و تعالی علمی و معنوی طلاب خدمت می کنند.

حجت الاسلام قائمی در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر شش هزار طلبه خواهر در مازندران داریم، ادامه داد: از این تعداد سه هزار طلبه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند.

استاد حوزه علمیه همچنین به فعالیت های پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 77 تشکل پژوهشی در سطح استان مشغول فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که این تشکل های پژوهشی با تلاش های اساتید و طلاب دستاوردهای مناسبی در حوزه پژوهشی به همراه داشته اند، افزود: خوشبختانه طلاب مدارس علمیه خواهران استان درجشنواره علامه حلی طی چندین سال متوالی رتبه های برتر کشوری و استانی را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به این که استعدادهای پژوهشی مناسبی در سطح حوزه علمیه خواهران مازندران وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر نشریات تخصصی و عمومی متعددی با بهره گیری از توان و ظرفیت اساتید و طلاب خواهر استان تولید می شود.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که حوزه علمیه خواهران نقش مؤثری در رشد و تعالی معنوی بانوان جامعه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به این که نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می دهند تقویت و توسعه مدارس علمیه خواهران باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران با اشاره به این که در طی سال های اخیر تلاش ها و زحمات بسیاری توسعه مدارس علمیه استان صورت گرفته است، افزود: امیدواریم این تلاش ها و حمایت ها با شتاب بیشتری صورت گیرد تا شاهد افزایش کمی و کیفی مدارس علمیه خواهران در سطح استان باشیم./950//210/خ

ارسال نظرات