۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۶۲۴۵۷
با هدف فعالیت مبلغان در شبکه شاد و فضای مجازی؛

نشست مشترک ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران برگزار شد

نشست مشترک ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش مازندران برگزار شد
مازندران - نشست ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با رویکرد بررسی فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی در شبکه شاد و فضای مجازی در مدیریت حوزه علمیه مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، نشست هم اندیشی ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش با رویکرد بررسی فعالیت مبلغان و گروه های تبلیغی در شبکه شاد و فضای مجازی امروز در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این نشست با اشاره به اهمیت فعالیت های تبلیغی در سطح مدارس بر ضرورت تعامل و همکاری مشترک میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان به منظور اجرای برنامه های مشترک در این حوزه تأکید کرد.

ضرورت تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در دستگاه تعلیم و تربیت

وی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در اجلاسیه رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اشاره کرد و با بیان این که باید دغدغه های ایشان در حوزه تعلیم و تربیت بیش از پیش مورود توجه قرار گیرد، افزود: حوزه علمیه به عنوان یک نهاد علمی و تبلیغی آماده هر گونه همکاری با هدف تحقق مطالبات مقام معظم رهبری با آموزش و پرورش است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که در بحش آموزش ایجاد شده نباید موجب بی توجهی به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی شود، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت هایی که در بخش تعلیم و تربیت وجود دارد باید فعالیت های فرهنگی، دینی و تبلیغی با بهره گیری از سایر ابزار جایگزین در میان دانش آموزان اجرایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که تعطیلی مدارس در طول ماه های اخیر و محدودیت هایی که در سال تحصیلی جدید به وجود آمده است نگرانی هایی را در حوزه دینی و فرهنگی به وجود آورده است، تصریح کرد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه به عنوان دو نهاد مهم و تأثیر گذار علمی و فرهنگی می توانند با همکاری و مشارکت متخصصان خود طرح های مشترکی را برای تقویت باورهای دینی ومعرفی دانش آموزان ارائه کنند.

ضرورت بسترسازی به منظور استفاده مبلغان از شبکه آموزشی شاد

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران نیز در این جلسه، همکاری و تعامل مشترک میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش را فرصت مناسبی برای اجرای برنامه های مشترک در حوزه های علمی، فرهنگی و تبلیغی دانست و گفت: خوشبختانه این تعامل و همکاری تاکنون میان این دو نهاد وجود داشته و پس از رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری باید بیشتر تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت فعالیت های فرهنگی و دینی در سطح مدارس تأکید کرد و گفت: امروز متأسفانه فضای مجازی مشکلات و بحران های بسیاری را برای جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان کشور به وجود آورده است که این مسأله نیازمند آسیب شناسی و ارائه راهکارهای لازم به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی «شاد» در سطح آموزش و پرورش افزود: باید بسترهای لازم به منظور استفاده مبلغان از این شیکه آموزشی نیز فراهم شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که باید محتوا سازی الکترونیکی برای ایام کرونا با همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه به منظور ارائه به دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به محدودیت هایی که در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد برگزاری دوره های آموزشی در بستر فضای مجازی برای مبلغان و همچنین نیروهای تربیتی آموزش و پرورش ضروری است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به فعالیت های برخی گروه های تبلیغی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: باید این گروه های تبلیغی از سوی حوزه علمیه استان ساماندهی و به دستگاه تعلیم و تربیت معرفی شوند.

وی در ادامه سخنان خود به بهره گیری از ظرفیت سرباز طلبه در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: باید بحث مصاحبه از این سربازان از سوی حوزه علمیه استان انجام و به آموزش و پرورش معرفی شوند.

حجت الاسلام صادقی در بخش پایانی سخنان خود، تجلیل از ممتازین عرصه تبلیغ مدارس و دانش افزایی فعالان عرصه تبلیغ دانش آموزی را از دیگر موضوعاتی عنوان کرد که باید با همکاری مشترک میان حوزه علمیه و آموزش و پرورش اجرایی شود./950/پ210/ب1

ارسال نظرات