۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۶۶۲۹۶۹
آیت الله شاهچراغی مطرح کرد؛

خدمت به دین و مردم؛ ویژگی ذاتی و افتخار روحانیت

خدمت به دین و مردم؛ ویژگی ذاتی و افتخار روحانیت
سمنان - آیت الله شاهچراغی گفت: لِغَیرِه بودن، پرهیز از خودپسندی و سودمند بودن برای مردم، جامعه و دین خدا ویژگی ذاتی و افتخار روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شاهرود، آیت الله سید محمد شاهچراغی در نشست شورای عالی حوزه های علمیه استان سمنان که باحضور علما و فضلای عضو این شورا به میزبانی دفتر امام جمعه شاهرود برگزار شد، خواستار اهتمام بیشتر ائمه جمعه به مسائل و نیازهای حوزه های علمیه شد و اظهار داشت: طلاب علوم دینی به واقع ریزه خواران سفره بابرکت آقا امام زمان(عج) و انصارالمهدی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر ضرورت برگزاری منظم جلسات شورای عالی حوزه های علمیه این استان، این نشست ها را در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه و رفع کاستی ها و کاهش مشکلات مدارس و طلاب بسیار مهم دانست و افزود: همه ما باید در کنار اهتمام به تعلیم و تربیت و تهذیب طلاب، نسبت به رفع مشکلات این قشر نیز توجه ویژه ای داشته باشیم و مسائلی همچون شیوع کرونا و مسئولیت های دیگر هریک از اعضاء سبب غفلت از امور حوزه و طلاب نشود.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیث شریفی از نبی مکرم اسلام(ص) که می فرماید: "خَیْرُ النَّاسِ اَنفَعُهُم لِلناس ُ بهترين مردم كسانی هستند که برای دیگران سودمند ترند."، گفت: بی تردید این حدیث شریف مصادیق زیادی دارد، کسانی که در دنیا "لِغَیرِه" هستند، مصداق روشن این حدیث هستند، برخی متأسفانه تنها "لِنَفسِه" هستند؛ سه گروهی که یقیناً لِغَیرِه اند، انبیاء، علما و شهدا هستند.

وی اضافه کرد: روحانیت لِغَیرِه است، روحانی اگر کتابی می نویسد، اگر سخنرانی دارد، حوزه ای را اداره می کند، به مسائل شرعی پاسخ می دهد، اگر زوجی را عقد می کند و یا نماز میت اقامه می کند؛ دیگران را بهره مند می کند؛ باید در این لباس مقدس خدا را شاکر باشیم که لِنَفسِه نیستیم و این لِغَیرِه بودن و سودمند بودن برای مردم، جامعه و دین خدا را مهمترین ویژگی خود بدانیم.

آیت الله شاهچراغی اظهار داشت: از یکی از علمای بزرگ پرسیدند، اگر بدانی تنها یک ساعت از عمر تو باقی مانده در آن یک ساعت چه می کنی؟ گفت: بر در خانه ام می نشینم و به قدر توان به مشکلات مردم رسیدگی می کنم، حتی اگر در حد گرفتن یک استخاره باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش پایانی سخنان خود ضمن تأکید مجدد بر ضرورت بکارگیری همه توان برای حل مشکلات طلاب و دیگر اقشار کم برخوردار جامعه، خاطرنشان کرد: این لِغَیرِه بودن و پرهیز از خودپسندی و تبعیت از امیال نفسانی در قیامت نیز منعکس می شود، لذا این سه گروه، انبیا و شهدا و علما در قیامت شفاعت می کنند./977/پ210/ب1

جواد رمضانیان
ارسال نظرات