۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۶۲۹۷۵
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مطرح کرد؛

خبرگزاری رسا؛ رسانه‌ای پیشتاز در آزاداندیشی و معرفی فرهنگ انقلاب

خبرگزاری رسا؛ رسانه‌ای پیشتاز در آزاداندیشی و معرفی فرهنگ انقلاب
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به نقش رسانه در تبیین درست فرهنگ انقلاب گفت: خبرگزاری رسا رسانه ای پیشتاز در معرفی فرهنگ انقلاب و آزاداندیشی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جریان بازدید از خبرگزاری رسا با حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل این رسانه حوزوی دیدار و گفت وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: همه شیاطین و کفار زمان جاهلیت برای بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) یک سناریوی جامع و کاملی را ترسیم کرده بودند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیا برای رسیدن به سعادت و خوشبختی راهی جز تعظیم در برابر راه پر فیض و نورانی پیامبر اکرم(ص) ندارد، ادامه داد: وقتی انسان جریانات دنیای امروز را مشاهده کرده و به کشورهایی که نام اسلام را یدک کشیده و وابسته به شیطان بزرگ هستند، توجه می کند، در می یابد که همه این جریانات در امتداد همان سناریویی است که بدخواهان اسلام در صدر تاریخ اسلام چیده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به توطئه های دشمنان برای انحراف مدینه بعد از رحلت رسول اکرم(ص) ابراز داشت: در تاریخ مشاهده می کنیم که دشمنان بعد از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) بلافاصله یزید بن ابی سفیان را والی شام قرار می دهند تا بتوانند این شهر را در مقابل مدینه النبی(ص) قرار دهند؛ خلیفه دوم هنگامی که دانست یزید بن ابی سفیان نمی تواند اهداف سناریوی شوم‌شان را اجرایی کند، وی را عزل کرد و معاویة بن ابی سفیان را به جای او نصب کرد و این فرد پلید توانست اهداف آن سناریو را در مقابله با امیرمؤمنان(ع) و فرهنگ اهل بیت(ع) پیش ببرد.

اسلام؛ مظهر آزاد اندیشی، استقلال و رشد و تکامل انسانیت

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) از کامل ترین درجات عقل و منش انسانیت برخوردار بودند، عنوان کرد: به اعتقاد ما اسلام مظهر آزاد اندیشی، استقلال، رشد و تکامل انسانیت و رساندن انسان به اهداف متعالی بشر است؛ نقشی که امام خمینی(ره) و امام خامنه ای در انقلاب ایفا کرده و می کنند در امتداد مسیری است که پیامبر اسلام(ص) آن را طی کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه به برکت انقلاب، شاهد ورود بیداری اسلامی در کشورهای مختلف بودیم، بیان کرد: چرا جریان بیداری اسلامی از سوی دشمنان سرکوب شد و نتوانست راه به جایی ببرد؟ پاسخ این است که پدیده بیداری اسلامی در سایر کشورها از آن جهت که از وجود رهبری با اقتدار که نماد رسول اکرم(ص) باشد، بی بهره بودند، نتوانست به ثمر بنشیند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال افزود: اطراف ما کشورهایی را هستند که در زمینه بیداری اسلامی تا مرز پیروزی و استقلال پیش رفته اند، اما استکبار توانسته است در آخرین لحظه دستاوردهای‌شان را نابود کند و این بدان جهت است که اقدامات‌شان تحت رهبری شخصی که پرچمدار نهضت آزاداندیشی و استقلال پیامبر اسلام(ص) باشد، شکل نگرفته بود.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی مرهون هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب است، گفت: امروز مشاهده می کنیم که علی‌رغم شیطنت ها و توطئه های جهان استکبار، ایران اسلامی پا برجا بوده و با اقتدار به مسیر خود ادامه می دهد و باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی تأکید کرد: امام و رهبری مسیر نورانی انقلاب را تا کنون طی کرده اند و اعتقاد دارم که اگر همه دستگاه های اجرایی، تقنینی و قضایی از گذشته تا الان، با دقت کامل به دغدغه های رهبر معظم انقلاب توجه کرده و به آنها عمل می کردند هم اکنون با این حجم از مشکلات در کشور مواجه نبودیم.

خبرگزاری رسا؛ رسانه ای پیشتاز در معرفی فرهنگ انقلاب و آزاداندیشی

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به نقش اصحاب رسانه در تبیین درست فرهنگ انقلاب اسلامی ابراز کرد: خبرگزاری رسا از رسانه های پیشتاز در عرصه معرفی فرهنگ انقلاب و آزاداندیشی طبق بیانات امامین انقلاب است و اگر این حرکت را شروع نکرده بود، کسانی که وابسته به گروه ها و جریانات مختلف هستند، وضعیت ما را به سمتی می بردند که نظام از توفیقات امروزش بهره کمتری داشت.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: خبرگزاری رسا کاری کرد که حتی دیگر جایگاه هایی که مأموریت اصحاب رسانه را داشتند، احساس کردند که رقابت بزرگی در پیش است و از همین جهت نواقص خود را تا حدودی جبران کردند، از این رو اگر خبرگزاری رسا به عنوان یک رقیب مقتدر در میدان حاضر نمی شد، سایر رسانه ها نیز رشد و تکامل نمی داشتند.

وی با بیان اینکه خبرگزاری رسا در تزریق و حفظ فرهنگ انقلاب زحمات بسیاری کشیده است و از پیشتازان این حرکت عظیم به شمار می رود، اظهار داشت: اگر رسانه های متعهدی همچون خبرگزاری رسا نبودند، برخی افراد هویت انقلاب را تغییر می دادند و این از توفیقاتی است که برای رسا ثبت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ادامه داد: خبرگزاری رسا در عرصه اطلاع رسانی و حفظ فرهنگ انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه علمیه بسیار خوب کار کرده است و بنده توفیق این تشکیلات را در حفظ ارزش های انقلاب و تبیین آنها تبریک می گویم.

وی با تقدیر از عملکرد انقلابی خبرگزاری رسا در برهه های مختلف تأکید کرد: برخی رسانه ها در بعضی از زمینه ها جرأت ورود و دفاع از ارزش های انقلاب را نداشتند، اما هنگامی که جسارت رسا در تبیین مباحث انقلاب مشاهده کردند، آرام آرام به این عرصه وارد شدند؛ رسا سبب شد تا انقلابی ها دیگر احساس غربت نکرده و در بیان افکار انقلابی خودشان تقیه کنند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در راستای «انقلابی ماندن حوزه» و با بیان اینکه خبرگزاری رسا در این زمینه سهم بسیاری داشته است، اضافه کرد: ظرفیت بزرگی که در حوزه وجود دارد در اختیار شما قرار دارد و شما نیز به خوبی این ظرفیت را شناخته اید و استفاده می کنید.

وی نگاه مثبت مدیریت حوزه علمیه نسبت به فعالیت های خبرگزاری رسا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در زمینه بهره بردن از فضای اساتید، به عنوان ریاست مجمع عمومی جامعه مدرسین اعلام آمادگی می کنیم که چهره های درخشان و شاخص را به شما معرفی کنیم تا در عرصه مصاحبه و گفت‌وگو از مباحث‌شان بهره ببرید؛ امیدوارم که کارتان با قوت و شتاب بیشتر پیش برود.

مخالفان انقلابی گری در حوزه در اقلیت و انزوا به سر می برند

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به اینکه آیت الله اعرافی هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین را اتاق فکر مدیریت حوزه تلقی کرده است، عنوان کرد: سعی ما در این مجمع این است که بدنه علمی حوزه در کنار مدیریت قرار گیرد؛ سعی حقیر این است که از ظرفیت مدیریت حوزه، بیشترین استفاده را در زمینه رشد و تعالی، فرهنگ سازی غنی و قویم برای انقلاب در جهت تضمین انقلابی ماندن حوزه ببریم و امروز به لطف حق تعالی و با همکاری شما مخالفان انقلابی گری در حوزه های علمیه در انزوا هستند و تفکر انقلابی دارای اکثریت افراد است و کسانی که در حوزه آب به آسیاب تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی می ریزند اگر چه جمع هایی برای خود تشکیل داده اند، اما در اقلیت و انزوا به سر می برند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تضمین انقلابی گری در حوزه علمیه به عملکردهای امروزی ما بستگی دارد، خاطرنشان کرد: امروز اگر همه ارکان نظام اعم از حوزه و دستگاه های مختلف درست عمل کنند و اصحاب رسانه نیز هویت واقعی انقلاب را به مردم معرفی کنند، آحاد مختلف پذیرای این هویت زیبا خواهند بود؛ زیبایی انقلاب اگر درست تبیین شود و فرهیختگان ما این زیبایی را به صورت درست تبیین کنند، همه افراد پیرو ارزش ها و مبانی انقلاب خواهند شد.

وی بر ضرورت ایستادگی و مقاومت روحانیت در مسیر انقلاب تأکید کرد و با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب پس از رحلت امام خمینی(ره) علی‌رغم توطئه ها و هجمه های سنگین دشمن علیه انقلاب ایستادگی کرده اند، بیان کرد: ما باید با پیروی از امام و رهبری در مسیر انقلاب ثابت قدم باشیم؛ اصحاب رسانه باید در زمینه تبیین درست فرهنگ انقلاب اسلامی گام بردارند و توجه داشته باشند که مبادا نسل های آینده از مبانی انقلاب اسلامی با محوریت ولایت فقیه غافل شوند.

 

پ/خبرگزاری رسا؛ رسانه ای پیشتاز در معرفی فرهنگ انقلاب و آزاداندیشی

 

رویکرد تحولی در دستور کار خبرگزاری رسا

حجت الاسلام علیرضا محمدلو سردبیر خبرگزاری رسا، در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد رسا و برنامه‌هایی که پیش‌رو دارد، پرداخت و اظهار داشت: در چارت جدید و با تغییراتی که در بعد ساختاری و تیم کاری صورت گرفته است، رویکرد تحولی را در دستور کار داریم و همزمان مبتنی بر نگاه دینی و انقلابی سعی خواهیم کرد که مزیت رقابتی رسا را در ابعاد مختلف خبری نسبت به سایر خبرگزاری های رقیب و همسو رقم بخورد.

وی افزود: تغییرات صورت گرفته از مساله رصد سوژه ها تا پردازش پژوهشی ـ محتوایی و پیگیری سوژه های روز و واکنش سریع بودن سرویس های خبرگزاری و همچنین اتخاذ نگاه عمیق و استراتژیک به موضوعات بلندمدت و عمیق تر را شامل شده است؛ در همین راستا تلاش شده با تقویت و برجسته کردن اندیشه ها و افراد انقلابی در حوزه و نقد و ملاحظه صریح و دلسوزانه نسبت به نقاط ضعف موجود، زمینه و پوشش رسانه ای لازم برای حرکت رو به جلوی آیت الله اعرافی مدیریت محترم و انقلابی حوزه و تیم همکار ایشان را در راستای تقویت گفتمان امامین انقلاب فراهم شود.

سردبیر خبرگزاری رسا مبارزه با سکولاریسم و تحجر و اتخاذ خط و مشی انقلابی و ولایی و تحول خواه و مطالبه گر، را چشم انداز پیش روی این خبرگزاری عنوان کرد و گفت: امید است که کما فی السابق این رویه مورد حمایت و تفقد دلسوزانه و پدرانه بزرگان و اعاظم و مدیران حوزه های علمیه قرار بگیرد تا بیشترین بهره دهی با کمترین خطا را در جهت پیگیری تحول در حوزه و فرامین مقام معظم رهبری به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام محمدلو خاطرنشان کرد: طرح رسای دغدغه ها و مسائل طلاب سراسر کشور و پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه های علمیه جهت تقویت پیوند سیستم مدیریتی و بدنه طلاب، از ماموریت های مهم دیگری است که در چشم انداز تیم جدید خبرگزاری رسا دیده شده که ان شاءالله این مطالبات با سرعت و کیفیت بیشتری پیگیری و به نقطه مطلوب و حل مساله بینجامد./841/پ202/ف

 

پ/خبرگزاری رسا؛ رسانه ای پیشتاز در معرفی فرهنگ انقلاب و آزاداندیشی

ارسال نظرات