۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۶۳۰۳۹
با حضور آیت الله اراکی برگزار شد؛

آیین آغاز سال تحصیلی مؤسسه دارالاعلام لمدرسۀ اهل البیت

آیین آغاز سال تحصیلی مؤسسه دارالاعلام لمدرسۀ اهل البیت
مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی با حضور آیت الله اراکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  مراسم آغاز سال جدید تحصیلی مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز، با حضور آیت الله اراکی و تنی چند از اساتید حوزه علمیه و دانش پژوهان این مرکز برگزار شد.

آیت الله اراکی به عنوان میهمان ویژه این مراسم طی سخنانی ضمن تشکر و قدردانی  از زحمات 70 ساله حضرت آیت الله مکارم شیرازی در تولید علم اظهار داشت: بنده از زمان نوجوانی با دستاورد های علمی حضرت آیت الله مکارم شیرازی آشنا بوده ام و ایشان سالیان طولانی در همه عرصه های مورد نیاز به تولید علم پرداخته اند و یکی از این عرصه های تولید علم مقابله با وهابیت و تکفیر است.

همچنین در ابتدای این مراسم حجت الاسلام احمد کوثری سرپرست مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای شورای عالی حوزه علمیه بیان داشت: با تأکیدی که رهبر معظم انقلاب بر تربیت طلاب مسلط برای مقابله با جریان تکفیری داشتند، موسسه دارالاعلام درهمان سال سفر مقام معظم رهبری یعنی سال 1389 تأسیس شد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات برنامه های مؤسسه دارالاعلام پرداخت و افزود: برگزاری اولین دوره دکترای نقد وهابیت و ایجاد آن در دانشگاه ها، تأسیس دوره های سطح 3 سطح 4 نقد وهابیت در حوزه های علمیه، ایجاد 3 شعبه در استان های خوزستان، فارس و خراسان و برگزاری دوره های نقد وهابیت در این استان ها و برگزاری 6 دوره نقد وهابیت در قم از جمله فعالیت های این مؤسسه است.

سرپرست مؤسسه دارالاعلام، همچنین از برگزاری 150 نشست، کارگاه و همایش علمی برای علمای اهل سنت در حوزه های اهل سنت، برگزاری بیش از 150 نشست در زمینه وهابیت و تکفیر در حوزه های علمیه شیعی و اساتید دانشگاه ها، تألیف و انتشار بیش از 100 جلد کتاب در موضوع نقد وهابیت و تکفیر، برگزاری گفت وگوهای رو در رو بین علمای شیعه و اهل سنت و برگزاری کنگره نقش شیعه در گسترش علوم اسلامی به عنوان دیگر اقدامات مؤسسه یاد کرد.

وی افزود: مؤسسه نسبت به  ایجاد کتابخانه  ای غنی در زمینه نقد وهابیت با بیش از 15 هزار جلد کتاب و بیش از 200 هزار جلد کتاب الکترونیکی اقدام کرده است تا پاسخگوی نیاز پژوهشگران باشد.

حجت الاسلام کوثری گفت: مؤسسه دارای سه مجله علمی، پژوهشی و دو سایت سه زبانه به نام های الوهابیه و مخاطر التکفیر است که همه در خصوص نقد وهابیت فعالیت می کنند.

در پایان این مراسم ضمن رونمایی از برخی آثار جدید مؤسسه داراعلام از حجت الاسلام قاضی زاده به عنوان پژوهشگر برتر در عرصه نقد وهابیت تجلیل شد./1399/پ202/ق

ارسال نظرات