۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۶۶۳۰۸۲
حجت الاسلام حسینی اراکی تبیین کرد؛

ولایت محوری در انقلاب؛ لازمه پیروی از امام زمان

ولایت محوری در انقلاب؛ لازمه پیروی از امام زمان
استاد حوزه علمیه با اشاره به رابطه انقلاب اسلامی با دوران ظهور گفت: انقلاب اسلامی ما دوره آموزشگاه قبل از ظهور است و ما در این آموزشگاه باید ولایت محوری را تمرین کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی امشب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در جمع عزاداران حسینی با بیان اینکه زندگی بشر همواره همراه با فتنه، بلا و مصیبت است، اظهار داشت: فتنه های آخرالزمان عالمگیر، پیچیده و پنهان، شدید و با تلفات زیادی همراه است و جامعه را غربالگری می کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم فتنه را از جنگ سخت تر دانسته است، گفت: خدا در میان این فتنه ها زمین را از منافقان پاک می کند و در زمان ظهور، منافقان در اطراف حضرت ولی عصر(عج) نخواهند بود و تنها مؤمنان خالص می توانند در معیت آن حضرت باشند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در غربالگری که با فتنه ها اتفاق می افتد، بسیاری از افراد ریزش می کنند و آنقدر بلا و فتنه زیاد می شود که فردی که شب هنگام مؤمن بوده، صبح کافر می شود، بنابراین باید خود را آماده و مجهز کنیم.

وی با اشاره به روایاتی از پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) راه های نجات از فتنه های آخرالزمان را اخلاص، تقوا، استغفار و دعای زیاد دانست و افزود: با توجه به روایتی از حضرت علی(ع) مهمترین راه نجات از فتنه های آخرالزمان چشم دوختن به اهل بیت(ع) و ولی خدا است و اینکه باور داشته باشیم که اهل بیت(ع) هرگز ما را از راه خدا دور نمی کنند.

حجت الاسلام حسینی اراکی بر ضرورت پیروی از امام در شرایط گوناگون اظهار داشت: در فتنه ها باید نگاه ما به امام باشد و اگر امام ساکت بود، ساکت باشیم و اگر قیام کرد، قیام کنیم؛ از امام جلوتر و عقب‌تر نباشیم و در امور افراط و تفریط نکنیم.

وی با بیان اینکه تنها اهل صبر و استقامت می توانند از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کنند، گفت: انقلاب اسلامی ما دوره آموزشگاه قبل از ظهور است و ما در این آموزشگاه باید ولایت محوری را تمرین کنیم و در تمام حوزه های فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مطیع ولایت باشیم و دوستی‌ها و دشمنی‌های خود را با ولی خدا تنظیم کنیم.

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) معرفت به ولایت را اولین رکن ولایت محوری دانست و تصریح کرد: بهترین آیه برای شناخت ولایت، آیه 6 سوره احزاب است که خداوند می فرماید پیامبر از خود شما به شما اولی تر است و خیر و شر شما را بهتر می فهمد، بنابراین هر عقل سلیمی باید از پیامبر(ص) تبعیت کند.

وی رکن دوم ولایت محوری را ولایت تسلیمی دانست و افزود: ولایت تسلیمی یعنی بدون چون و چرا از ولی خدا تبعیت کنیم.

حجت الاسلام حسینی اراکی با بیان اینکه تسلیم بودن در برابر ولایت سه مرحله و درجه دارد، اظهار داشت: پایین ترین درجه تسلیم این است که انسان منفعت دستور ولی را بداند و از او اطاعت کند، مرحله دوم این است که انسان منفعت امر ولی را درک نکند ولی به خاطر این که ولی خدا است از او اطاعت کند و بالاترین درجه تسلیم این است که انسان با عقل خود به امر ولی خدا یقین داشته باشد ولی در عین حال از ولی خدا اطاعت و پیروی کند که یاران امام حسین(ع) در عاشورا به این درجه از تسلیم رسیده بودند.

وی سومین رکن ولایت محوری را ولایت یاوری عنوان کرد و گفت: انسان باید با تمام وجود خود از ولایت دفاع کند و نفس و مال خود را فدای امام کند و تنها در این صورت است که انسان می تواند از فتنه های آخرالزمان نجات پیدا کند و در کنار امام عصر(عج) باشد./822/پ202/ق

ارسال نظرات