۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۶۳۱۰۲
امام جمعه کرمانشاه:

توهین نشریه شارلی ابدو به حضرت محمد اهانت به همه پیامبران الهی بود

توهین نشریه شارلی ابدو به حضرت محمد اهانت به همه پیامبران الهی بود
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت محمد (ص) توهین به همه انبیا و پیامبران الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه کرمانشاه بیان کرد: دنیای کنونی امروز شاهد تقابل جهان غرب با جهان اسلام است و توهین ها و هتاکی های اخیر نشریه شارلی ابدو علیه ساحت مقدس پیامبر (ص) موید این امر است.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: بی شک این عملکرد و موضع گیری غربی ها در مقابل اسلام به ویژه در برابر انقلاب اسلامی نشان از زبونی، ضعف و اضمحلال آنان دارد و با این فراکنی ها به دنبال یافتن راه برون رفتی از این وضعیت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: از ابتدای اسلام تاکنون همواره مسلمین شاهد دشمنی، کینه و عداوت دشمنان علیه دین رحمانی اسلام بوده و هستیم و این دشمنان قسم خورده اسلام با آتش زدن قرآن و توهین به مقدسات مسلمانان در نظر دارند اهداف شوم خود را در منطقه محقق کنند.

آیت الله علما در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه تاکید کرد: ملت ایران در  این روزها این اقدام موهن و غیرانسانی نشریه فرانسوی شارلی ابدو را به شدت محکوم می کنند و به فرموده مقام معظم رهبری گناهی که نشریه مذکور در توهین به رسول خدا انجام داد غیرقابل بخشش است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دشمنان در اهانت به چهر‌ه نورانی و قدسی حضرت رسول اکرم (ص) بار دیگر عناد و کینه‌ شرارت بار دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ مسلمانان را آشکار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: ملت های اسلامی باید به خوبی سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره دشمنی سیاستمداران غربی نسبت به جهان اسلام را فراموش نکنند، زیرا آنان به دنبال تضعیف و سرنگونی دولت های اسلامی در جهان هستند.

آیت الله علما با تاکید بر اینکه توهین به حضرت محمد (ص) توهین به همه انبیاء الهی است، بیان داشت: کاری که غربی ها به ویژه نشریه شارلی ابدو انجام داد شاید در ظاهر توهین به حضرت محمد (ص) باشد ولی در اصل کار این نشریه توهین به دیگر رسولان خدا همانند حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع) و.... بود.

امام جمعه کرمانشاه در پایان خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه به سالروز بزرگداشت مرحوم شیخ طوسی؛ مدرس حوزه علمیه شهر نجف اشرف اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم شیخ طوسی تربیت طلاب مومن و باتقوا است که بارها بر این نکته تاکید می‌کرد./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات