۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۶۳۱۹۳
امام جمعه موقت کرمانشاه خواستار شد؛

لزوم واکنش مناسب دولتمردان به حرکت موهن غربی ها

لزوم واکنش مناسب دولتمردان به حرکت موهن غربی ها
کرمانشاه ـ امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: از دولتمردان ایران اسلامی این مطالبه را داریم که در مقابل این حرکت موهن غربی ها علیه اسلام واکنش مناسبی از خود نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی عصر امروز در جمع طلاب کرمانشاهی با اشاره به افزایش توهین ها به اسلام و رسول اکرم (ص) اظهار داشت: در سالهای اخیر یک جریان هماهنگ جهانی با تمام توان خود در حال ایجاد یک جبهه جهانی علیه اسلام است.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه افزود: این جبهه جهانی علیه اسلام با مدیریت جریان مثلثی عبری ـ عربی ـ غربی مدیریت می شود و بی شک این موج اسلام ستیزی از درون خود اسلام نیز نشات می گیرد.

این  استاد حوزوی با اشاره به نقش پر رنگ جریان های وهابی و سلفی در ایجاد موج اسلام ستیزی در جهان تاکید کرد: گروه های تندروی در بین مسلمین که به نام اسلام در جهان دست به هر گونه جنایتی می زنند را باید اولین و پیشتازترین این جریان ها در بحث اسلام ستیزی عنوان کرد.

وی تصرح کرد: این جریان ها با اعمال و جنایت های خویش عملا چهره ایی بسیار خشن و هراسناک از دین رحمانی اسلام و رسول خدا (ص) در جهان به نمایش می گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با تاکید بر اینکه موج اسلام هراسی در این سالها وارد مرحله جدیدی شده است، گفت: توهین به رسول خدا و دیگر شعائر دینی در نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» تنها هتاکی علیه اسلام نبود، بلکه این کار به نوعی ایجاد یک جبهه ضددینی علیه تمامی ادیان الهی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار داشت: آیا می توان توهین به داشته ها و عقاید دینی یک امت را به آزادی بیان تعبیر کنیم؟! بنابراین کاری که نشریات غربی و اروپایی در این باره انجام می دهند، نه تنها هرگز آزادی بیان نیست، بلکه نوعی ولنگاری فرهنگی و اعتقادی در جوامع آنان است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه با اشاره به برگزاری تجمع اعتراضی طلاب، روحانیون و دیگر اقشار کرمانشاه به اقدام موهن نشریه فرانسوی، گفت: از همه طلاب و روحانیون که سربازان دینی شناخته می شود انتظار داریم که در این تجمع اعتراضی حضوری پررنگ داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: باید اذعان کرد که هرگاه مدافعان دینی به نوعی عملکردی منفعل  داشته باشند، گستاخی علیه دین از سوی دشمنان بیشتر و شدیدتر می شود، بنابراین امروز حوزه های علمیه به عنوان سنگر اسلام در قبال توهین غربی ها و اروپایی ها نسبت به ساحت مقدس رسول اکرم (ص) به نوعی مسوول هستند.

امام جمعه موقت کرمانشاه در پایان سخنان خود گفت: همچنین از دولتمردان ایران اسلامی این مطالبه را داریم که در مقابل این حرکت موهن غربی ها علیه اسلام واکنش مناسبی از خود نشان دهند./1400//210/خ

ارسال نظرات