۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۶۳۲۷۹
رییس مرکز پژوهشی نورالھدیٰ پاکستان:

فرزندان خمینی نمی‌گذارند خواب دشمن در تفرقه افکنی تعبیر شود

فرزندان خمینی نمی‌گذارند خواب دشمن در تفرقه افکنی تعبیر شود
حجت الاسلام سید رمیز الحسن موسوی گفت: دسیسه جهانی شیطان را جنبش اسلامی امام خمینی (ره) آشکار ساخت و جهان اسلام را بیدار و برای مقابله با نظام طاغوتی آماده کرد.

حجت الاسلام سید رمیز الحسن موسوی رییس مرکز تحقیقی نورالھدیٰ (نمت) اسلام آباد، پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، وضعیت فعلی پاکستان را بسیار نگران کننده ارزیابی کرد و در مورد دسیسه های شیطانی دشمن در شروع دوباره درگیری های مذهبی در پاکستان نکاتی را بیان داشت که در ادامه می‌خوانید.

 

رسا ـ اخیرا در پاکستان درگیری ھای مذهبی پیش آمده علت آن چه بود؟ از ایں اختلاف چه کسی سود می برد؟

در مقدمه باید عرض کرد که در حال حاضر سیاست استکبار جهانی از سوی برخی کشورهای عربی و بعضی از کشورهای به ظاهر اسلامی گرد منفعت رساندن به رژیم صهیونیستی می چرخد و سعی و تلاش همه قوای استعماری این است که به اسرائیل هیچ آسیبی نرسد و تقویت شود و به اهدافش برسد.

امام راحل (ره) فرمود: هدف به وجود آوردن این غده سرطانی برای تقویت بخشیدن نیروهای شیطانی بوده است که ما از هفتاد سال پیش تاکنون تحولات و تغییراتی را در جهان اسلام را مشاهده می کنیم که این هدف استعماری را دنبال می کند.

دسیسه جهانی شیطان را جنبش اسلامی امام خمینی (ره) آشکار ساخت و جهان اسلام را بیدار و برای مقابله با نظام سلطه آماده کرد، ولی در جهان اسلام هر جا وضعیت بحرانی گردد و اضطرابی دیده شود، در پس آن تحرکات طواغیت آشکار است.

همه مطلع اند استکبار اخیرا برای حفظ رژیم جعلی صیهونیستی و تکمیل پروژه معامله قرن در تلاش است و در این راه پروژه به رسمیت شناختن اسرائیل و دوستی با این رژیم از سوی امارات آغاز شد و در تازه ترین خیانت بحرین هم به آن پیوست.

پاکستان یک کشور اسلامی است که از آغاز این رژیم جعلی را به رسمیت نشناخت، هر چند برخی اطراف فشار می آورند که این کشور هم تسلیم شود ولی تا وقتی فرزندان خمینی (ره) در پاکستان هستند این خواب پریشان تعبیر نمی شود. دشمن می خواھد پاکستان را ناامن کند و با به راه انداختن اختلافات مذهبی از آن بهره برداری کرده و به اهداف پلید خود برسد.

الحمد لله بعضی از علمای اهل سنت و علمای تشیع بصیرت خویش را نشان داده اند که باعث شده احزاب سیاسی وارد درگیری های سیاسی نشوند و با درک برنامه پشت پرده دشمن، با اتحاد خود آن را سریعا خنثی کردند. در همین راستا دیروز ۲۲ شهریور در اسلام آباد یک کنفرانس منعقد شد که در آن همه گروه ها با احساس وظیفه شرکت کردند و بیانیه مشترک صادر کرند، که امید داریم در این زمینه نتایج خوبی برسیم و پاکستان را از دسیسه دشمنان نجات دهیم و در منطقه امنیت خوبی برقرار کنیم.

 

رسا ـ دلیل این فتنه انگیزی‌ها از نظر شما چیست؟

دشمنان اسلام از مسلمانان ترس و واهمه دارند و دلیل آن نیز روشن است. این واهمه به دلیل خوف دشمن از مسلمانان به خاطر عمل به قرآن کریم است که در آن برای اتحاد مسلمانان زیاد تاکید شده است، در اصل دشمن از هر مدعی اسلامی خوف ندارد بلکه از کسی می‌ترسد که از اسلام حقیقی پیروی می کند و زمینه اتحاد با دیگر مسلمانان را آماده می‌کند، دشمنان از جانب برخی مسلمانان نه تنها نگرانی ندارند بلکه از آنان خوشنود نیز هستند و آنان را به مزدور خود تبدیل کرده اند و از آنان در جهت اختلاف میان مسلمانان بهره می‌برند.

دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده اند که پیروزی بر مسلمانان در صورتی ممکن است که اختلاف را میان آنان عمیق و همیشگی سازند، ما این را می توانیم از وضعیت فعلی پاکستان به شکل بسیار روشنی دریافت کنیم. دشمن برای استحکام و حفظ منافع رژیم جعلی صیهونی که پاکستان هیچ وقت آن را به رسمیت نشناخته، به تنش و اختلاف در این کشور دامن می زند تا اینکه کشور ما فرصتی برای مخالفت یا مقابله با کشورھای حامی دولت صیهونیست پیدا نکند و قدمی بر علیه آنان بر ندارد.

 

رسا ـ در وضعیت فعلی مسلمانان به ویژه مسلمانان پاکستان چه وظیفه دارند؟

در این زمان وظیفه ما همان است که قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام برای ما مشخص کرده است. یعنی اتحاد و وحدت بین تمامی مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت اطهار علیهم السلام. مسلمانان باید با بصیرت قدم بردارند، صبر و تحمل را اختیار کنند، ما پیروان امام علی علیه السلام هستیم، بنابراین باید با تأسی به سیره طیبه ۲۵ ساله حضرت برای حفظ اسلام، صبر کنیم و با بصیرت با دشمنان اسلام مقابله کنیم.

امام خمینی (ره) و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با تدابیر و حکمت در این چهل سال به کل جهان ثابت کردند که محوریت انقلاب اسلامی، انسانیت و انسان دوستی است نه ظلم و جنایت که برخی از کشورها نسبت به مردم خود روا می دارند. در این برهه زمانی بر ما لازم است که اگر می خواهیم از هجمه ھای شیطانی دشمن سربلند بیرون بیاییم باید گوش به فرمایشات امام خمینی (ره) و امام خامنه ای باشیم./989/گ403/ف

ارسال نظرات