۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۶۳۲۹۱
روحانی انقلابی بحرين در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

پروژه عادی سازی رابطه اعراب با اسرائیل؛ تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات

پروژه عادی سازی رابطه اعراب با اسرائیل؛ تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات
پژوهشگر و روحانی انقلابی بحرینی در گفت‌وگو با رسا اجرای موفقیت آمیز پروژه عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل را تنها برگ برنده ترامپ در انتخابات آتی آمریکا دانست.
حجت الاسلام شیخ علی کربابادی روحانی انقلابی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به طرح عادی سازی نظام بحرین با رژیم اشغال گر قدس به سؤالات خبرنگار رسا این گونه پاسخ داد:

رسا ـ آیا عادی سازی رابطه با اسرائیل به دولت ترامپ در پیروزی انتخابات کمکی خواهد کرد؟

ترامپ و نتانیاهو از اوضاع انتخابات آینده آمریکا رنج می کشند و به همین دلیل ترامپ به دنبال عادی سازی رابطه برای کسب موفقیت در انتخابات آمریکا است. مسأله انتخابات سبب فشار دولت ترامپ به کشورهای عربی می شود تا رابطه مخفی خود را به رابطه علنی تبدیل کنند رییس جمهور آمریکا به قول شهید قاسم سلیمانی، قمار باز است و سعی دارد با عادی سازی رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی طرفداری این رژیم در انتخابات را داشته باشد.
 
عادی سازی رابطه هیچ کمکی به حل قضیه فلسطین نمی کند مردم فلسطین از مشکلی رنج می کشند و آن سرقت زمین ها، قتل و... است. آنچه به نظر می رسد معامله قرن محقق نخواهد شد و نتیجه عادی سازی واضح شدن خیانت کشورهای عربی هست که برای همه جهان آشکار خواهد شد.

باید گفت ترامپ به دنبال منافع شخصی برای انتخابات و کمک به این رژیم است و سعی می کند این غده سرطانی در منطقه را نجات دهد و به سرانجام رساندن معامله قرن نیز کمک کند. باید گفت که وجود این رژیم خواسته‌ آمریکا در غرب آسیا را نیز تأمین می کند و لذا ترامپ با اجبار کشورهای عربی به دنبال رسیدن به این اهداف است.
 
رسا ـ ارتباط این ماجرا با اجرای طرح معامله قرن چیست و چه تأثیری بر آن دارد؟

آنچه به نظر می رسد انی است که معامله قرن به نتیجه نمی رسد زیرا مردم عرب همچنان این معامله و رابطه با اسرائیل را رد می کنند و لذا هرگز به نتیجه نخواهد رسید.

رسا ـ اوضاع فعلی منطقه را چگونه ارزیابی می کنید و نسبت به آینده چه پیش‌بینی می‌کنید؟ 

در آینده اوضاع به نفع محور مقاومت پیش خواهد رفت آمریکا در داخل کشور خودش بحرانی را پشت سر می گذارد و امروز آمریکا و اسرائیل در ضعیف ترین وضعیت خودشان هستند؛ محور مقاومت با توجه به این بحران ها می تواند آنها را شکست دهد و به فضل الهی منطقه را از چنگال آنها خارج کند.
 
رسا ـ نظر عموم مردم بحرین درباره پروژه عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی چیست؟

همه مردم بحرین بدون استثنا عادی سازی رابطه را رد می کنند و تاریخ عملکرد مردم بحرین در رد اشغالگری گواه است. این مردم برای بزرگداشت روز جهانی قدس شهدایی تقدیم کردند مثل شهید محمد شاخوری که در سفارت آمریکا در بحرین کشته شد؛ موضع مردم بحرین در تعارض با موضع حکومت است.
 
رسا ـ لطفا درباره وضعیت زندانیان بحرین توضیحاتی بدهید؟

حال زندانیان در بحرین مناسب نیست و در شرایط کرونا از لحاظ بهداشتی وضعیت مناسبی را سپری نمی کنند و ترس گسترش این بیماری در بین آنها وجود دارد و اخباری مبنی بر مبتلا شدن بعضی از آنها به کرونا موجود است که باید این مشکل حل شود و امید ما به آزادی زود هنگام آنها است./گ405/ف
ارسال نظرات