۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۶۳۴۷۰
حجت الاسلام والمسلمین ملکدار:

برخی می خواهند تاریخ پرافتخار روحانیت را به حاشیه برانند

برخی می خواهند تاریخ پرافتخار روحانیت را به حاشیه برانند
مدیر عامل شهرک مهدیه رسالت حوزه علمیه را در امتداد رسالت انبیا و اوصیای الهی دانست و گفت: برخی می خواهند پشتوانه قوی و درخشان روحانیت را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ملکدار مدیرعامل شهرک مهدیه پیش از ظهر امروز با حضور در خبرگزاری رسا با حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل این رسانه حوزوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار در این دیدار با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) و با تقدیر و تشکر از اقدامات و فعالیت های انقلابی خبرگزاری رسا گفت: گاهی نقدهایی که صورت می گیرد می تواند بسیاری از تصمیم ها را تغییر دهد، از این رو باید گفت، رسانه ها از نقش تصمیم سازی نیز برخوردار هستند.

مدیرعامل شهرک مهدیه به توان و ظرفیت رسانه ها در تصمیم گیری ها از طریق مطالبه گری و نقدهای دلسوزانه اشاره کرد و اظهار داشت: اگر احساس شود که اطلاع رسانی ها و نقدها از روی دلسوزی صورت می گیرد، بدون شک در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار خواهد گرفت؛ بحمدالله این ویژگی در خبرگزاری رسا به وضوح به چشم می خورد و ما آن را رسانه ای انقلابی، حوزوی و دلسوز می دانیم.

وی خبرگزاری رسا را رسانه ای دلسوز نسبت به ارزش های انقلاب و سنت های حوزه علمیه خواند و عنوان کرد: نقدهایی که در این رسانه حوزوی صورت می گیرد از باب خیرخواهی است؛ تأثیرگذاری یک رسانه منوط به اعتمادسازی بوده و خبرگزاری رسا نیز با اقدامات خود از این ویژگی برخوردار بوده و در زمره رسانه های تأثیرگذار شمرده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار با اشاره به ضرورت تقویت بعد انتقادی خبرگزاری رسا، بیان کرد: در صورت مشاهده مواردی که نیازمند نقد است، نباید ملاحظات داشته باشیم، بلکه باید آن را به صورت دلسوزانه مطرح کنیم؛ ما باید نقدهایی که در عرصه های مختلف وجود دارد را صادقانه، دلسوزانه و خیرخواهانه به گوش مسؤولان برسانیم، زیرا اگر انتقاداتمان از این ویژگی ها برخوردار باشد مورد توجه آنها قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شهرک مهدیه «جامع نگری» و «همه جانبه نگری» را برای رسانه های حوزوی و انقلابی امری الزامی دانست و خاطرنشان کرد: ضرورت پررنگ بودن مسائل سیاسی و توجه به آنها نباید ما را از زمینه های آموزشی، پژوهشی، تهذیبی، معیشتی و تربیتی غافل کند.

وی با اشاره به اینکه امروز علاوه بر پرداختن به حوزه علمیه قم یا مشهد، حوزه های علمیه در سایر استان ها نیز باید مورد توجه رسانه ای قرار گیرند، افزود: امروز شهرستان هایی هستند که حوزه قوی تر و اثرگذارتری از حوزه مرکز استان دارند و ما باید در اطلاع رسانی ها به آنها توجه داشته باشیم؛ همچنین فضلای مؤثری در شهرستان ها وجود دارند که باید از نظرات آنها نیز در مسائل مختلف استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار نقش تحلیل در رسانه ها را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مخاطبان امروزی صرف اطلاع رسانی را نمی پسندند و به تحلیل رسانه ای اقبال دارند، گفت: رسانه های حوزوی باید از طرق مختلف، تاریخ پر افتخار حوزه علمیه و روحانیت را به گوش حوزویان برسانند، زیرا اگر حوزویان امروز سابقه درخشان حوزه را نشناسند، احساس بی هویتی کرده و در نتیجه تأثیرگذاری‌شان کمتر خواهد شد.

مدیرعامل شهرک مهدیه با تأکید بر اینکه رسالت حوزه علمیه در امتداد رسالت انبیا و اوصیای الهی است، بیان کرد: امروز برخی می خواهند پشتوانه قوی و درخشان روحانیت را از بین ببرند و باید دانست که این موضوع بسیار خطرناک است، از این رو باید با تبیین تاریخ پرافتخار روحانیت تلاش آنها را بی اثر کنیم.

وی به مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه «حوزه انقلابی» و «انقلابی ماندن حوزه» اشاره و عنوان کرد: ما باید این مسأله را با در نظرگرفتن اقتضائات حوزه بررسی و مبتنی بر همان اقتضائات اقدام کنیم، زیرا اگر غیر از این باشد با مشکل مواجه خواهیم شد و نتیجه عکس خواهد داد؛ ما در این زمینه باید از نظرات کارشناسان بهره مند شده و اتاق فکر تشکیل دهیم؛ به بیان دیگر برای تقویت روحیه انقلابی در حوزه علمیه باید ابزارهای لازم را شناسایی کرده و طبق آنها اقدام کنیم، زیرا اگر این کار صورت بگیرد زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار مسأله معیشت طلاب را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: امروز طلاب و حوزه های علمیه با مسائل معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و معتقد هستم بسیاری از این مسائل و مشکلات را با همکاری نهادهای مختلف حل کرد.

مدیرعامل شهرک مهدیه بزرگترین مشکل طلاب در قم مقدسه را «مسکن» عنوان کرد و گفت: حتی با ارتقای شهریه طلاب نیز مشکل مسکن طلاب حل نخواهد شد، زیرا امروز اجاره خانه ها بسیار گران شده است، اما اگر بتوانیم مسکنی را در اختیار آنها قرار دهیم توانسته ایم به معیشتشان کمک شایانی کنیم.

وی ادامه داد: البته باید دانست که ما سعی داریم مسکن طلابی که از لحاظ درسی در رتبه بالایی قرار دارند را تأمین کنیم تا چند سال فارغ از مشکلات مسکن و با آرامش خاطر درس بخوانند و پس از اتمام دوره تحصیلی خانه را تحویل داده و وارد عرصه های تبلیغی یا تحقیقی یا مدیریت فرهنگی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکدار خاطرنشان کرد: ما درصدد آن هستیم که مسکن طلاب متأهل در حال تحصیل را در شهرک مهدیه تأمین کرده و از ظرفیت های بسیاری که این شهرک دارد در زمینه های علمی، آموزشی، فرهنگی، تربیتی، اقتصادی، بهداشت و سلامت، اسکان و ارائه خدمات رفاهی نه تنها برای ساکنین بلکه برای همه طلاب فراهم کنیم.

وی به طرح مفتاح(مجتمع فرهنگی، تربیتی آموزشی حوزه علمیه) اشاره کرد و افزود: تاکنون چنین مجتمعی را در قم نداشته ایم، از این جهت می خواهیم مجتمعی را در شهرک مهدیه با این هدف که طلاب از سراسر کشور در دوره های مختلف چند روزه، به قم آمده و ضمن بهره مندی از معنویت و زیارت حرم حضرت معصومه(س) از ظرفیت های علمی موجود در قم نیز بهره مند شوند، بنا سازیم.

مدیرعامل شهرک مهدیه همچنین از ساخت پارک علم و فناوری در این شهرک خبر داد و گفت: حدود 650 هکتار زمین در شهرک مهدیه به نام حوزه است که باید از آن در زمینه ساخت پارک علم و فناوری، مؤسسات پژوهشی، آموزش های مهارتی، آموزش های رسمی کشور برای فرزندان طلبه و همچنین ساخت حوزه علمیه استفاده کرد؛ همچنین طرح جامع فرهنگی و بصیرتی و طرح های اقتصادی برای کمک به معیشت طلاب نیز در دستور کارمان قرار دارد./841/پ201/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
سلام ما که نمی تونیم شما رو ببینیم حداقل خبرگذاری رسا به شما برساند تو را بخدا مهدیه رو درست وبه آدم بحقش بدید ن به کسی که خانه داره شغل داره ۳۰۰تومن پول ماشینشه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
با توجه به معنا و مفهوم کلمه انقلاب افرادی که متصف به این صفت می‌شوند نمی‌توانند منفعل و ساکن باشند لاکن باید فعال، محرک و منشأ اثر باشند و به عبارت دیگر در محیط و افراد پیرامون خود اثر بگذارند وگرنه نمی‌شود به آنها انقلابی گفت. ناگفته نماند که این فعالیت و انقلابی‌گری صرفا محصور در اقدامات عملی نبوده و شامل اقدامات فکری و نظری نیز می‌گردد.
0
0