۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۶۶۳۴۷۱
قائم مقام شبکه جهانی الاهواز:

بسیاری از مفاسد اقتصادی به خاطر نبود شفافیت است

بسیاری از مفاسد اقتصادی به خاطر نبود شفافیت است
خوزستان - حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه عدم شفافیت در موارد مختلف، لطمه‌های بسیاری به کشور وارد کرده است، گفت: خیلی از مفاسد اقتصادی در نتیجه نبود شفافیت حاصل شده است.
حجت الاسلام اصغر غیبی، قائم مقام شبکه جهانی الاهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه با گسترش شبکه‌های اجتماعی شاهد نقش آفرینی اساسی رسانه‌ها در شفاف سازی هستیم، عنوان داشت: در بسیاری از موارد شاهد فتح کشور‌ها با لشکرکشی رسانه‌ای به جای لشکرکشی نظامی بودیم.

قائم مقام شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه امروزه فتح کشور‌ها با لشکرکشی رسانه‌ای در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اینگونه لشکرکشی‌ها گویای نقش رسانه‌ها در جهت دهی به افراد است، رسانه‌ها در دوران کنونی بیشترین کاربرد را دارند.

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه تحریف از ماده حرف و به معنای انحراف از خط اصلی است، اظهار داشت: رهبرانقلاب در سخنرانی شان بیان داشت که برای شکست تحریم‌ها باید به تحریف مقابله شود؛ تحریف چه بسا در لفظ و معنا باشد که باید بدان توجه شود.

وی با بیان اینکه در واقعه عاشورا شاهد تلاش‌ها برای تحریف در پیام‌های قیام حسینی بودیم، عنوان داشت: منبری‌ها باید به شفاف سازی درباره اهداف قیام امام حسین (ع) بپردازند؛ در شفاف سازی هرگز لطمه نمی‌خوریم.

قائم مقام شبکه جهانی الاهواز با اشاره به حدیث «إِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» از امام رضا (ع) ادامه داد: نشر سخنان اهل بیت (ع) به صورت شفاف و بدون واسطه گری و تحریف، سبب حرف شنوی مردم از رهنمود‌های ائمه اطهار خواهد شد.

حجت الاسلام غیبی اضافه کرد: در آخرالزمان با توجه به اینکه مردم از مکاتب مادی خسته هستند؛ حضرت صاحب پیام شان را شفاف به جهانیان ابلاغ می‌کنند، چنین پیامی بر دل‌ها می‌نشیند و پس از آن حکومت جهانی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت شفاف سازی در دوران کنونی بیان داشت: عدم شفافیت در موارد مختلف، لطمه‌های بسیاری به کشور وارد کرده است، خیلی از مفاسد اقتصادی در نتیجه نبود شفافیت حاصل شده است.

قائم مقام شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه در صورت نبود شفافیت، راه فرار بسیاری حاصل می‌شود، گفت: رسانه ها، فضای جامعه را برای انتقال مفاهیم ارزشی مهیا کنند که در این صورت نیرو‌های ارزشی فرصت خواهند یافت تا پیام هایشان را به درستی منتقل کنند.

حجت الاسلام غیبی با بیان اینکه نیرو‌های غیرارزشی در فضای شفاف به عقب رانده می‌شوند، گفت: رسانه‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که ذهن مردم برای دریافت حقایق آماده باشد./۹۴۵۴/ت310/ب1
ارسال نظرات