۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۶۳۵۳۲

نخستین ترجمه کتاب آموزش فلسفه اسلامی آیت الله مصباح به زبان اسپانیایی

نخستین ترجمه کتاب آموزش فلسفه اسلامی آیت الله مصباح به زبان اسپانیایی
پایان نامه ترجمه بخش معرفت شناسی کتاب آموزش فلسفه اسلامی آیت الله یزدی در مقطع ارشد دانشگاه جامعة المصطفی دفاع شد.

حجت الاسلام کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در زمینه پایان نامه خود که ترجمه بخش معرفت شناسی کتاب آموزش فلسفه اسلامی آیت الله مصباح یزدی است و روز گذشته در مقطع ارشد دانشگاه جامعه المصطفی دفاع شد توضیحاتی ارائه کرد.

این پژوهشگر حوزوی تبیین کرد: کتاب آموزش فلسفه اسلامی آیت الله مصباح یزدی از کتاب های مهم فلسفه اسلامی به شمار می رود که در حوزه نیز تدریس می شود.

وی ادامه داد: بنده قسمت معرفت شناسی کتاب آموزش فلسفه اسلامی که از مباحث مهم روز دنیا به ویژه در زمینه فلسفه غرب به شمار می رود را به زبان اسپانیایی ترجمه کرده ام که این پایان نامه با داوری دکتر امیلکار از کوبا با نمره عالی دفاع شد.

حجت الاسلام کاشانی با اشاره به اهمیت ترجمه بخشی از کتاب آموزش فلسفه آیت الله مصباح یزدی به زبان اسپانیایی گفت: اسپانیایی، زبان رسمی بیش از 25 کشور دنیا به شمار می رود اما یک کتاب علمی در زمینه آموزش فلسفه اسلامی به زبان اسپانیایی وجود نداشت و این نخستین کتاب فلسفه آموزش اسلامی به زبان اسپانیایی به شمار می رود.

وی افزود: پیش از دفاع پایان نامه که بسیاری از اساتید در جریان این پایان نامه و ترجمه کتاب آموزش فلسفه اسلامی آیت الله مصباح یزدی به زبان اسپانیایی بودند از این کار استقبال کرده و پیشنهاد تعیین این کتاب به عنوان منبع درسی کرسی فلسفه اسلامی در دانشگاه های برخی کشورهای اسپانیایی زبان را ارائه کردند.

گفتنی است، ادگاردو اسعد نیز حجت الاسلام کاشانی را در تهیه این پایان نامه راهنمایی کرده است./1324/ت302/ق

ارسال نظرات