۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۶۶۳۶۵۹
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مطرح کرد؛

استراتژی دشمن برای نابودی انقلاب از درون

استراتژی دشمن برای نابودی انقلاب از درون
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که دشمن برای نابودی انقلاب از درون استراتژی نوشته است، گفت: جان انقلاب اسلام است و دشمن می خواهد اسلام را نابود کند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه در جامعة الزهرا با اشاره به تقارن سوگواری حضرت اباعبدلله الحسین (ع) و نزدیک بودن هفته دفاع مقدس گفت: همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب ما پرتویی از قیام عاشورا بود.

وی ادامه داد: بین نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی سه وجه شباهت وجود دارد و اولین آن ها تقدس است؛ هیچ حرکتی را در دنیا سراغ نداریم که از تقدسی هم تراز عاشورا برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران دومین وجه شباهت عاشورا با دفاع مقدس را ماندگاری این دو دانست و افزود: ماندگاری دین خدا درپناه ماندگاری عاشورا رقم خورد؛ چقدر تلاش شد تا این عاشورا از خاطرها برود، اما انگار خواست خداوند بر ماندگاری این حادثه عظیم قرار گرفته است.

وی از اثرگذار بودن به عنوان سومین شباهت قیام عاشورا و دفاع مقدس یاد کرد و اظهار داشت: کار برای خدا سبب می شود تا یک حرکت هم ارزش پیدا کند، هم ماندگار شود و هم اثرگذاری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی دفاع مقدس را ضامن ماندگاری انقلاب دانست و افزود: اگر دفاع مقدس نبود خیلی از خطرها از مسیر انقلاب برداشته نمی شد و جریان های لیبرالی افشا نمی شدند در نتیجه انقلاب دچار استحاله تدریجی می شد؛ بنابراین دفاع مقدس به مثابه یک دانشگاه برای تربیت نیروهای انقلابی و زمینه سازی برای صدور انقلاب عمل کرد.

وی دفاع مقدس را پایان ناپذیر دانست و اظهار داشت: تا انقلاب زنده است و مردم بر عقاید دینی و ارزش های معنوی پافشاری می کنند جنگ هم هست و سنت الهی است که جبهه حق و باطل همیشه با هم درگیر باشند و شاید این جنگ زمینه ای باشد تا افراد محک بخورند تا فهمیده شود که دینداری لقلقه زبان آن ها است یا اینکه واقعا به آن معتقدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: فرهنگ دفاع مقدس تعطیل بردار نیست و ما به این فرهنگ نیاز داریم و اگر دشمن با جنگ سخت و نظامی به میدان بیاید با جهاد اصغر به پیکار او می رویم و اگر با جنگ نرم و جنگ فکری پا در عرصه کارزار بگذارد چاره کار جهاد کبیر است و در هر دو نیازمند فرهنگ عظیم دفاع مقدس هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و نیستیم اما در مقابل تجاوز می ایستیم و از جان و مال و فرزندانمان برای دفاع از اسلام می گذریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی افزود: همانگونه که در صدر اسلام دشمن برای نابود کردن اسلام دست به دامن اصحاب پیامبر شدند امروز دشمن به این نتیجه رسیده که برای نابود کردن نظام و انقلاب باید از انقلابیون کمک بگیرد و راه آن استحاله فرهنگ دینی و تلقی غلط از دینداری است.

وی ادامه داد: دشمن برای نابودی انقلاب از درون استراتژی نوشته است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «دشمن جبهه ای عظیم، وسیع، نامتجانس و با قدرت رسانه ای بالا در مقابل ما ساخته است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: دشمن امروز می گوید تمرکز ما بر روی دانشگاه اشتباه بوده است و باید به فکر نفوذ در حوزه علمیه و مساجد باشیم چرا که بیشتر نیروهای انقلاب در حوزه های علمیه تربیت می شوند، بنابراین در برابر این تهاجم حوزه علمیه باید پشتوانه فکری بسیج باشد.

وی با اشاره به هدف اصلی دشمن در تقابل با نظام افزود: جان انقلاب اسلام است و دشمن می خواهد اسلام را نابود کند و بسیجی ما که تابلوی امام حسینی بودن را دست گرفته است امروز باید شعار اصلی اش حمایت از دین باشد؛ بسیجی امروز لازم نیست زیر تانک برود بلکه باید قدم درجنگ فکری بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی اساتید بسیجی را فرماندهان جنگ فکری و فرهنگی دانست و گفت: بسیج اساتید تبلور عالم عادل اثرگذار است و ما شرمنده ایم که دیر اقدام می کنیم و تازه بعد از گذشت 40 سال به تشکیل بسیج اساتید خواهران اقدام می کنیم.

وی اساتید را به حضور در دانشگاه ها و در بین اقشار مردم دعوت کرد و بیان داشت: با توجه به گزارش هایی که از اجرای 2030 به گوش می رسد نیاز است که اساتید پا در میدان بگذارند و درس و به بحث اکتفا نکنند و به عنوان پشتوانه فکری نظام و انقلاب وارد عمل شوند./1399/پ202/ب1

ارسال نظرات