۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۶۳۷۳۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور مطرح کرد؛

تقویت شبکه ملی اطلاعات و فرهنگسازی؛ راهکار اقبال به شبکه ملی اطلاعات

تقویت شبکه ملی اطلاعات و فرهنگسازی؛ راهکار اقبال به شبکه ملی اطلاعات
خراسان رضوی - حجت الاسلام جوانشیری گفت: وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی باید با تامین زیرساخت لازم تمایل مردم به مراجعه به شبکه های ملی اطلاعات را تقویت کنند.

حجت الاسلام علیرضا جوانشیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به نقش فضای مجازی در تعلیم و تربیت، گفت: فضای مجازی به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند دنیای ارتباطات امروزه نقش تعیین کننده ای در مناسبات فرهنگی دارد و حوزه تعلیم و تربیت نیز می تواند متاثر از محتوای اغلب آلوده این فضا باشد.

وی با اشاره به تأکید رهبری به بومی کردن تولید محتوای فضای مجازی، اظهار کرد: ملی شدن این فضا و مدیریت و نظارت بر محتوای ارائه شده در این فضا ضرورتی غیر قابل انکار است با توجه به هدف گذاری ضد فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و بهره گیری از فضای مجازی برای رسیدن به اهداف شوم خود رهبر معظم انقلاب سال ها است که تاکید بر بومی کردن تولید محتوای فضای مجازی دارند و لازمه آن دسترسی به شبکه ملی اطلاعات است.

حجت الاسلام جوانشیری در مورد مغفول ماندن شبکه ملی اطلاعات علیرغم تأکید رهبری، ابراز کرد: مافیای این حوزه و غربزدگی برخی مسئولان مانع از دسترسی به این هدف حیاتی شده است، برخی از مسئولان حوزه ارتباطات در دولت اعتقادی به ملی سازی این حوزه ندارند با این که شعار ملی گرایی و باستان پرستی شان گوش فلک را کر کرده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور به دستاوردهای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات اشاره و بیان داشت: ملی شدن این حوزه باعث رشد و شکوفایی خلاقیت در نسل جوان ما خواهد شد و ما را از مخاطرات نگران کننده محتواهای مخرب در حوزه های فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی مصون نگه خواهند داشت همچنین انسجام ملی و حتی اشتغال و خود باوری، استقلال فکری و فرهنگی می تواند بخشی از دستاوردهای بی شمار دسترسی به شبکه ملی اطلاعات باشد.

وی ابراز داشت: وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی مسئولیت مستقیم در حوزه مجازی و شبکه ملی اطلاعات را دارند و باید با تامین زیرساخت لازم و فناورانه در این عرصه تمایل مردم به مراجعه به شبکه های ملی را تقویت کنند؛ در حال حاضر به لحاظ کیفی در ارائه خدمات شبکه های اجتماعی ملی از گذشته بهتر شده اند ولی هنوز توانایی رقابت با شبکه های خارجی را نداریم که این باعث می شود مردم به سمت شبکه های خارجی بروند.

حجت الاسلام جوانشیری افزود: نکته مهم تر این که کار فرهنگی لازم برای مجاب کردن مردم به استفاده از شبکه های ملی انجام نشده است بلکه گاهی از ناحیه مسئولان امر بی مهری های دردآوری نسبت به سرمایه گذاران این حوزه انجام می شود که باید اصلاح شود من معتقدم همه جاذبه هایی که امروزه در فضای مجازی هست را می توان به دست جوانان خوش فکر و خوش سلیقه و طناز ایرانی محقق کرد ولی دریغ از اعتماد به نسل جوان.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیشابور با بیان این که تنها فیلترینگ راهگشای رفع آسیب ها و اقبال به شبکه های اجتماعی داخلی نیست، گفت: ما باید ابتدا فضای لازم برای بهره گیری همگانی از فضای مجازی با کیفیت و جذاب را فراهم کنیم چرا که استفاده عموم مردم از فضای مجازی با کیفیت حق مسلم همه است، اگر چه با وادادگی مسئولان مربوطه تنها گزینه غلط روی میز فعلا فیلترینگ است که آقایان اعمال می کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید مسؤولان مربوطه به این باور برسند که دنیای ارتباطات است و نمی توان با فیلترینگ مانع استفاده مردم از این فضاها شد قطعا استفاده از فیلتر شکن فضاهای غیر مجاز را به صورت گسترده و تقریبا غیر قابل کنترل در اختیار مخاطب قرار می دهد و اثرات تخریبی فرهنگی تربیتی به دنبال خواهد داشت./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات