۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۶۶۳۷۴۴
آیت الله حیدری:

خوزستان با منابع آبی بسیار نباید مشکل آب شرب داشته باشد

خوزستان با منابع آبی بسیار نباید مشکل آب شرب داشته باشد
خوزستان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: خوزستان با حجم منابع آبی بسیار اما در جای جای آن مشکل آب شرب مشاهده می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز با حضور در روستا‌های تنگه یک، دو و سه از توابع آبادان، مشکلات آب شرب این روستا‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در بازدید از این روستا‌ها با حضور در جمع مردم این سه روستا مشکلات آن‌ها را جویا و توصیه‌های لازم را به مسئولان داد و گفت: وضعیت موجود در شأن مردم این مناطق نیست؛ زیرا همین‌ها دربرابر رژیم بعثی متجاوز از خاک ایران اسلامی دفاع کردند، اما باگذشت ۳۰ سال از پایان جنگ با مشکلات این چنینی دست و پنجه نرم می‌کنند.

متولی مدرسه الغدیر اهواز با بیان اینکه مدیرانی در خدمتگزاری به مردم موفق خواهند شد که با روحیه انقلابی و جهادی و همه توان کار‌ها را انجام دهند، تصریح کرد: اینگونه مدیران دعای خیر مردم را به عنوان باقیات صالحات خود به همراه خواهند داشت.

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه خوزستان با طرح این پرسش که چرا خوزستان با حجم منابع آبی بسیار باید در جای جای آن مشکل آب شرب دیده شود، ادامه داد: تفکر غلط مسؤولان مرکزنشین آن است که آب خوزستان اضافه و به خلیج فارس می‌ریزد؛ حال اینکه این آب حق آبه خلیج فارس است و اگر به دریا نریزد آب شور دریا وارد رودخانه می‌شود و فاجعه محیط زیستی رخ م یدهد.

وی با بیان اینکه در همه خوزستان از نظر آب شرب و کشاورزی مشکل وجود دارد، بیان داشت: طرح‌های بزرگی که برای انتقال آب خوزستان برای مصارف کشاورزی، صنعت و فضای سبز دیگر استان‌ها انجام می‌شود، غیرقانونی است و خطرات جدی برای خوزستان و کشور و حتی امنیت ملی به همراه خواهد داشت./۹۴۵۴/پ310/ب1
ارسال نظرات