۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۶۳۹۱۸
مدیر دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه هرمزگان:

جامعه امروز نیازمند الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس است

جامعه امروز نیازمند الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس است
هرمزگان - حجت الاسلام حسن زاده جامعه امروز را نیازمند الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی دشمن، الگوگیری از مدل رفتاری رزمندگان است.

حجت الاسلام داریوش حسن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به جایگاه امروز فرهنگ دفاع مقدس در جامعه با بیان اینکه در فرهنگ مقاومت، پیامدهای فرهنگی زیادی در مقابل زیاده‌خواهان نظام استکبار وجود دارد، از دفاع مقدس به عنوان دانشگاه یاد و اظهار کرد: در این دانشگاه، درس مقاومت، صبر، گذشت، محافظت از کیان اسلامی و هویت ملی، روحیه ایثاگری و شهادت طلبی به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: البته همه این ویژگی های ارزشمند که موجب ایجاد فرهنگ زیبا و با ارزش هشت سال دفاع مقدس می‌باشد برگرفته از فرهنگ دینی اسلامی و معنوی است.

مدیر دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه استان هرمزگان با تاکید بر اینکه امروزه جامعه ما نیاز به الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس دارد، بیان داشت: اگر بخشی از مدل‌های هشت سال دفاع مقدس در جامعه امروز در ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیاده شود قطعا نتیجه خوبی به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: روحیه جهادی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یکی از رموز موفقیت آنها بود و از خودگذشتگی این عزیزان جدا از هرگونه ریا و خودنمایی در راه اسلام و خدمت به میهن عزیز و کیان اسلام زبان زد دوست و دشمن بود.

وی با بیان اینکه فرماندهان هشت سال دفاع مقدس قریب به اکثریت جوان بودند و به درستی توانستند جنگ را مدیریت کنند، افزود: وقتی یک جوان فرماندهی جنگ با ابرقدرت‌های جهان را بر عهده می‌گرفت و از عهده آن بر می‌آمد قطعا در میدان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سطوح مدیریتی کلان هم می‌تواند با روحیه جهادی خدمتگزار مردم باشد.

مدیر دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه استان هرمزگان ادامه داد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، سختی کار برایشان مهم نبود بلکه دنبال راهی برای اشراف به آن کار سخت را جستجو می‌کردند، از بس مشغول خدمت بودند روز شب را نمی‌شناختند اصلاً تعطیلات برایشان مهم نبود بلکه تلاش می‌کردند تا امنیت را به مردم عزیز ایران هدیه کنند.

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: امروز میدان جنگ از خاکریز به جنگ اقتصادی تغییر کرده و لازمه پیروزی در این جنگ الگوگیری از مدل رفتاری رزمندگان اسلام است، کم کاری و سوء مدیریت‌ها گویای آن است سر کلاس‌های دانشگاه هشت سال دفاع مقدس ننشسته‌ایم.

وی لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی را مطالعه ابعاد مختلف دفاع مقدس و به ويژه مطالعه عملكرد و شيوه‌های رفتاری سرداران رشید اسلام به عنوان اداره کنندگان جنگ نابرابر با مستکبرین دانست و گفت: ضروری است این مهم، اساس کار مديران امروز قرار گیرد.

مدیر دفتر سیاسی اجتماعی حوزه علمیه استان هرمزگان بیان کرد: همه ما به شهدا افتخار می‌کنیم ولی افتخار کردن کفایت نمی‌کند بلکه باید راه آنها را ادامه دهیم و با تأسی از عملکرد آنها و اقتدا کردن به منش این عزیزان خدمتگزار مردم بود./851/ت210/ب1

ارسال نظرات