۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۶۳۹۹۲
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

عوامل نجات انسان در کلام امام سجاد

عوامل نجات انسان در کلام امام سجاد
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: مراقبت از زبان، اشتغال دائمی به امور سودمند برای دنیا و آخرت، گریه بر گناهان می تواند سبب نجات انسان باشد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در عزاداری شب دوم دهه اول ماه صفر که امشب در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: معیت با اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت که در زیارت عاشورا از خداوند متعال درخواست می شود نیازمند موالات و برائت از دشمنان اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: ترک محرمات، نوع دوستی، مواسات، کمک مؤمنانه، صبر بر مصائب، حلم در هنگام غصب، صدق در هنگام خوف از شروط تحقق معیت اهل بیت(ع) است.

این کارشناس دینی با اشاره به عوامل نجات مؤمن در کلام امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مراقبت از زبان، اشتغال دائمی به امور سودمند برای دنیا و آخرت، گریه بر گناهان می تواند سبب نجات انسان باشد.

وی با بیان اینکه روز قیامت هیچ از عضوی از بدن به اندازه زبان عذاب نمی شود، ابراز کرد: مهم ترین دلیل شیوع گناهان زبان در جامعه از بین رفتن قبح گناه های صادره از زبان است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی به روایات مشوق نسبت به کار و تلاش برای به دست آوردن روزی اشاره کرد و ادامه داد: مخالفتی با سرمایه گذاری در بورس ندارم و کارشناسان باید در این زمینه نظر بدهند؛ اما اگر بورس سبب تنبلی جوانان شود به جامعه ضرر می رساند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شیطان علاوه بر دعوت به گناه به دنبال تلمبار شدن گناهان و فراموشی گناهان برای دور شدن انسان از وادی بندگی است، گفت: انسان باید بلافاصله در صورت مبتلا شدن گناهان به سراغ خداوند متعال رفته و استغفار کند.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه استغار علاوه بر برکت در مال سبب برکت در نسل انسان می شود، عنوان کرد: گریه در محضر خداوند و راز و نیاز کردن با او موجب اعتبار انسان می شود./1350/پ202/ق

ارسال نظرات