۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۶۴۱۳۲
با حضور ویدئو کنفرانسی رییس مجلس شورای اسلامی؛

موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ۸ استان افتتاح شد

موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ۸ استان افتتاح شد
آیین افتتاحیه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور ویدئو کنفرانسی رییس مجلس و رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ۸ استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور ویدئو کنفرانسی محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، و سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در 8 استان قم، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، خوزستان(آبادان)، خراسان رضوی و البرز برگزار شد.

گزارشی از روند افتتاح موزه های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در 8 استان

در ابتدای این مراسم، سردار کارگر به ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در این راستا پرداخت و گفت: 68 پروژه کلان در کشور کار شده که برای آن قریب 12 سال زحمت کشیده شده است و به نوعی جعبه سیاه دفاع مقدس محسوب می شود.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در استان اردبیل زمینی 8 هکتاری و دارای ارزشی حدود 3 هزار میلیارد تومان انتخاب شده و تا کنون 20 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است؛ در استان البرز زمینی 4.5 هکتاری با 1800 میلیارد تومان ارزش برای موزه دفاع مقدس انتخاب کرده ایم که تا کنون 20 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

رییس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس تأکید کرد: در استان چهارمحال و بختیاری نیز 5 هکتار زمین با ارزش 360 میلیارد تومان برای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نظر گرفته شد و تا کنون 23 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است؛ موزه دفاع مقدس آبادان نیز در زمینی 27 هکتاری با ارزش هزار میلیارد تومان راه اندازی شد و تا کنون 4 میلیارد تومان برای آن هزینه صورت گرفته است.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی نیز 13.5 هکتار زمین با ارزش 5 هزار و 200 میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد که تا کنون 31 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است؛ در استان قم نیز 32 هکتار زمین با ارزش 3 هزار  200 میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس اختصاص داده شده و تا کنون 40 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی ابراز کرد: در استان مرکزی نیز زمینی 3 هکتاری با ارزش 900 میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد که تا کنون 14 میلیارد تومان برایش هزینه شده و در استان ایلام  نیز 1.1 هکتار زمین دارای ارزش 600 میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس در نظر گرفته شد و تا کنون قریب به 10 میلیارد تومان برای آن هزینه صورت گرفته است.

ملت ایران در دفاع مقدس در برابر تجاوز همه جانبه دنیای استکبار ایستاد

همچنین سردار باقری بر ضرورت الگوپذیری جوانان از دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: این پدیده عظیم باید از ابعاد مختلف مورد بررسی و تبیین قرار گیرد؛ هنگامی که این پدیده مقدس را با سایر جنگ هایی که در تاریخ ایران وجود دارد مقایسه می کنیم، عظمت آن را در می یابیم.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه ملت ایران در دفاع مقدس در برابر تجاوز همه جانبه دنیای استکبار ایستاد، عنوان کرد: بر اساس رهنمودهای رهبری باید گفت که صدام ملعون حنجره دنیای استکبار بود و به نیابت آنها به جنگ با ایران آمده بود.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور به نخستین موزه دفاع مقدس که در کرمان با اهتمام شهید حاج قاسم سلیمانی و موزه دفاع مقدس تهران که با کوشش محمدباقر قالیباف راه اندازی شد اشاره و ابراز کرد: موزه دفاع مقدس به عنوان یک پایگاه و سنگر دفاع مقدس حائز اهمیت است و همه تلاش کرده اند تا چنین پایگاه هایی را راه اندازی کنند.

هشت سال دفاع مقدس «لیلة القدر» انقلاب اسلامی است

در مراسمی هم که برای افتتاح موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم برگزار شد، مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع)، هشت سال دفاع مقدس را «لیلة القدر» انقلاب اسلامی دانست و گفت: آثار پر برکت دفاع مقدس هنوز هم در تحولات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جاری است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس عامل استمرار انقلاب اسلامی محسوب می شود، اظهار داشت: مقاومت، ایستادگی، خودکفایی، رشد استعدادها و مواردی از این قبیل از جمله آثار فاخر دفاع مقدس برای کشور به شمار می رود.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه امروز گفتمان دفاع مقدس در خطر دستبرد و تحریف قرار گرفته است، بر ضرورت تبیین دقیق دفاع مقدس برای جوانان تأکید و عنوان کرد: حفظ و حراست از انقلاب و دفاع مقدس مبتنی بر بصیرت است.

شهردار قم با تأکید بر اینکه موزه دفاع مقدس یکی از وظیف اصلی اش حفظ و حراست از گفتمان دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس تنها یک ساختمان نیست، بلکه یک گفتمان محسوب می شود، بنابراین باید از سوی همه مسؤولان حمایت شود تا بتوانیم جوانان خود را با این گفتمان آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز روحانیت و حوزه های علمیه باید به صورت علمی باید از دستاوردهای دفاع مقدس صیانت کنند، گفت: باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم باید با وحدت همه مسؤولان قم به بالنده ترین مرکز فرهنگی کشور که در حد و شأن قم مقدسه باشد، تبدیل شود.

افتتاح موزه دفاع مقدس قم با شعار «ما قوی هستیم»

همچنین حجت الاسلام لقمان پور رییس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قم با بیان اینکه بر اساس فرموده امام راحل باید خدمت به شهدا و دفاع مقدس را از وظایف خود بدانیم، اظهار داشت: موزه دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» با همکاری و هم افزایی نیروهای مسلح و دستگاه های مختلف استانی افتتاح می شود.

حجت الاسلام لقمان پور با اشاره به اینکه امروز به همت مسؤولان، رشته های علمی در دانشگاه علمی کابردی قم در سطوح کاردانی و کارشناسی مرتبط با فعالیت های فرهنگی موزه دفاع مقدس راه اندازی شده است، مطرح کرد: دو واحد دانشگاهی کارشناسی حرفه ای روایت گری دفاع مقدس را خواهیم داشت؛ باغ موزه دفاع مقدس قم با کمک دستگاه های مختلف به بزرگترین باغ موزه دفاع مقدس کشور تبدیل خواهد شد.

رییس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس قم همچنین از افتتاح کتابخانه ای بزرگ در زمینه دفاع مقدس و گفتمان ایثار و شهادت در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم خبر داد و ابراز کرد: این کتابخانه بزرگترین کتابخانه گفتمان شهادت و مقاومت خواهد بود./841/

ارسال نظرات