۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۶۴۱۸۵
استاد حوزه علمیه خراسان:

رزمندگان دفاع مقدس با اتکا به امام حسین دربرابر استکبار جهانی ایستادند

رزمندگان دفاع مقدس با اتکا به امام حسین دربرابر استکبار جهانی ایستادند
خراسان رضوی - حجت الاسلام رضایی تهرانی گفت: باید به تاریخ دفاع مقدس نگاه کرده و یادمان نرود چه کسانی ۸ سال مقابل دشمن و با اتکای به امام حسین ایستاده و آنهارا عقب راندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضایی تهرانی، استاد حوزه علمیه امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به پیروی از سبک و سیره امام حسین(ع) با توجه به تأکید امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: ثامن الحجج(ع) از نظر احساسی و عقلانی به یاد ابا عبدالله(ع) بودند و بر پیروی از سیره ایشان تأکید دارند.

وی افزود: از نظر احساسی این که وقتی آب می خورید بگویید «یا حسین» البته این فرهنگ شیعه است که وقتی آب گوارا می خورد به یاد تشنگی اباعبدالله(ع) می افتد و یا حسین گفته و لعنت بر یزید می فرستند همچنین امام رضا(ع) در پیروی از سیره امام حسین(ع) به لحاظ عقلانی فرمود:«هر وقت یاد حسین کردی بگو ای کاش من با تو بودم تا به فوز عظیم و رستگاری بالا برسم.» که گفتن این جمله در حقیقت اعلام موضع در همه عصرها و نسل ها است.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان این که نهضت سیدالشهدا(ع) منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، ابراز کرد: برخی به تمسخر می گویند یزیدی و حسینی 1400 سال قبل با هم مبارزه کردند و شما هنوز آن را بیان می کنید، در حالی که هنوز پرونده اباعبدالله(ع) بسته نشده و هر زمانی حسینی و یزیدی تجلی جبهه حق و باطل هستند، امام حسین(ع) در کربلا فرمود:«مثل منی با مثل یزید بیعت نمی کند».

سخنران حرم مطهر رضوی ادامه داد: کربلا باشد یا فلسطین، لبنان، یمن، بحرین، عراق، افغانستان و سوریه باشد، فرقی نمی کند، هر جا مثل یزید است مثل حسینی نمی تواند با او کنار بیاید و تا آخر پای این امر ایستاده است.

وی بیان داشت: وقتی کسی چنین تفکری دارد و طبق فرمایش امام رضا(ع) آرزو می کند که در زمان امام حسین(ع) و در رکاب ایشان بود این به این معنی است که با حضرت ارتباط گرفته و برای تحقق اهداف و نهضت ایشان تلاش می کند چنان چه رزمندگان اسلام با اشاره امام خمینی پای انقلاب در هشت سال دفاع مقدس ایستادند.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با اشاره به حضور نوجوانانی در دفاع قدس با درس گرفتن از مکتب عاشورا، گفت: به این نوجوان به خاطر سن کم اجازه حضور در جبهه داده نمی شود او به دفتر رهبر انقلاب به عنوان رییس جمهور وقت می رود و به ایشان می گوید که چرا حضرت قاسم در کربلا بود اما امروز به ما اجازه حضور داده نمی شود که با این تحلیل عقلانی رهبری به ایشان مجوز حضور در جبهه را می دهند، از این نمونه ها ما در دفاع مقدس زیاد داریم.

استاد حوزه علمیه افزود: باید به تاریخ دفاع مقدس نگاه کرده و یادمان نرود که چه کسانی و با چه اهرمی 8 سال در برابر اتحاد کشورهای جهان و با اتکای به امام حسین(ع) ایستاده و دشمن را عقب راندند، ما پیروز این جنگ بودیم و تا امروز این کشور پابرجا ایستاده و در منطقه حرف اول را دارد.

وی بیان داشت: این حسینی شدن ها است که حاج قاسم ها نه تنها در مرزهای خود بلکه در الجزایر، مصر، تونس، لبنان، سوریه و دیگر کشورها دارد و دشمن از این ناراحت بوده و زجر می کشد؛ انسان در کنار ابا عبدالله راسخ و ثابت، قدم بر می دارد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات