۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۶۴۱۹۲
نماینده ولی فقیه در لرستان:

دانشگاه ها محلی برای مسابقه عمل به ارزش های اسلامی باشد

دانشگاه ها محلی برای مسابقه عمل به ارزش های اسلامی باشد
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه از اهداف تعلیم و تربیت اصالت دادن به ارزش های اسلامی است، گفت:دانشگاه ها باید محلی برای عمل به ارزش های اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، عصر امروز در مراسم تجلیل از اساتید و کارکنان رزمنده و ایثارگر  واحد خرم آباد که در کنار یادمان  گلزار شهدای گمنام واحد خرم آباد برگزار شد، گفت: امروزه ما در عصر انفجار اطلاعات و پیشرفت های عظیم علمی زندگی می کنیم و رشد علم و تبدیل آن به ثروت مسابقه ای است که در جهان امروز در حال انجام است و شاهدیم که جهان خواران و ابرقدرت ها از علم وتکنولوژی در جهت منافع خود استفاده می کنند و آن را در راستای ضربه زدن و ظلم به سایر ملت ها به کار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: کشور ما به دلیل برخورداری از منابع عظیم فرهنگی و مادی در طول تاریخ فراز و نشیب های زیادی را طی کرده و تلخی های زیادی را تجربه نموده است، زیرا کشورهای  استعماری کشورمان را به دلیل این غنای مادی و معنوی طعمه خوبی برای کسب منافع خود می دانسته اند، اما آن چیزی که توانسته است  در مقابل این زورگویی ها بایستد تعلیم و تربیت اسلامی است که تلاش می کند تا علم و دانش در جهت زیست بهتر انسان به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه علم به صورت ذاتی مطلوب است، اذعان داشت: ولی وقتی این علم در راستای زیست بهتر بشر است، مطلوبیت آن صد چندان خواهد بود و جایی  که می تواند علم را گسترش دهد نظام آموزشی در مدارس و دانشگاه ها و حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یکی  از اهداف تعلیم و تربیت را پایبندی به اعتقادات دینی و در رأس آن توحید  در همه شئونات زندگی دانست و تأکید کرد: با تعلیم و تربیت اسلامی می توانیم ارزش های اخلاقی و دینی را سرزنده و استوار نگهداریم و صداقت، شرافت، کرامت و فضیلت را در جامعه ترویج کنیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اهداف تعلیم و تربیت اصالت دادن به اسلام و ارزش ها ی اسلامی در دانشگاه ها است و دانشگاه ها باید محلی برای مسابقه عمل به ارزش های اسلامی باشد به گونه ای که در دانشگاه جوان مؤمن، انقلابی، معنویت گرای اخلاق مدار عدالت خواه پرورش یابد.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: این امر با همکاری، همفکری،  همدلی و استفاده از تجارب و خرد  روحانیت و اساتید و دفاتر نمایندگان مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) در دانشگاه ها به دست می آید./9451//210/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات