۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۶۴۲۳۱
حجت الاسلام طبرسی خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های بیان تفسیر در حوزه علمیه مازندران

برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های بیان تفسیر در حوزه علمیه مازندران
مازندران - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از آغاز برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های بیان تفسیر به روش استاد قرائتی در استان خبر داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از آغاز برگزاری کارگاه آموزشی مهارت های بیان تفسیر به روش استاد قرائتی در استان خبر داد.

وی با بیان این که این کارگاه چهار روزه از دوم مهر آغاز و تا پنجم مهر ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این کارگاه آموزشی مجازی که بیش از سی طلبه مدارس علمیه استان حضور دارند طلاب به روش استاد قرائتی بیان تفسیر قرآن کریم را می آموزند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که این کارگاه با هدف نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) در حال برگزاری است، افزود: طلاب و فضلای سطوح عالی در این دوره شرکت حضور دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، زمان برگزاری این کارگاه را هشت ساعت اعلام کرد و گفت: این کارگاه به مدت چهار روز و در هر روز دو ساعت برگزار خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که نحوه برگزاری کارگاه به صورت مجازی است، خاطرنشان کرد: به طلابی در این کارگاه شرکت می کنند گواهینامه حضور اعطا خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که فعالیت های قرآنی، تهذیبی، تربیتی و اخلاقی حوزه علمیه استان در سال تحصیلی جدید با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی دنبال خواهیم کرد، بیان داشت: برگزاری این گونه نشست ها و کارگاه های آموزشی برای طلاب حوزه یک ضرورت مهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مسائل قرآنی در حوزه به عنوان یک اصل مهم مورد توجه است، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد این گونه کارگاه و نشست های قرآنی در طول سال تحصیلی بیشتر تقویت شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم این که شیوع ویروس کرونا محدودیت هایی را در جامعه به جود آورده اما برنامه ها و فعالیت های تهذیبی، قرآنی و اخلاقی حوزه در بستر فضای مجازی دنبال می شود، ادامه داد: باید در کنار مباحث علمی حوزه، مسائل قرآنی، اخلاقی و تربیتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که تعلیم در حوزه باید با تربیت اخلاقی و قرآنی همراه باشد، تصریح کرد: تربیت طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید همراه با تربیت اخلاقی و قرآنی همراه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه مباحث تهذیبی طی سال های اخیر در حوزه مورد توجه جدی برنامه ریزان قرار گرفته است، بیان داشت: به ویژه فعالیت های قرآنی و همچنین تأسیس مدارس تربیت طلاب حافظ قرآن نیز به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، انس با قرآن را عامل رشد اخلاقی، علمی و معنوی یک طلبه دانست و تصریح کرد: به طور حتم مأنوس شدن با مفاهیم ناب قرآنی بسترهای لازم را برای رسیدن طلاب به مدارج علمی بالا در حوزه فراهم خواهد کرد./950//310/خ

ارسال نظرات