۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۶۴۲۶۹
مسؤول دبیرخانه هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت مطرح کرد؛

تمدن اسلامی و آینده پژوهی؛ گرایش‌های جدید سطح ۴ مرکز تخصصی مهدویت

تمدن اسلامی و آینده پژوهی؛ گرایش‌های جدید سطح ۴ مرکز تخصصی مهدویت
حجت الاسلام یاوری از طراحی اولیه گرایش‌های جدید در سطح چهار مرکز تخصصی مهدویت خبر داد.

حجت الاسلام محمد مهدی یاوری مسؤول دبیرخانه هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به طرح اولیه گرایش های جدید در سطح چهار مرکز تخصصی مهدویت پرداخت و گفت: هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت با توجه به نیازهای عملی سطح جامعه و مراکز علمی اقدام به طراحی گرایش های جدید در این زمینه کرده است.

وی افزود: با توجه به نیازها ضروری دانسته شد تا با طراحی این گرایش ها در آینده شاهد اساتید متخصص در این زمینه ها باشیم؛ بنابراین مطالعات و اقداماتی برای گرایش های جدید صورت گرفته است، اگر چه عناوین این گرایش ها هنوز در شورای علمی مرکز تخصصی مهدویت نهایی نشده است.

مسؤول دبیرخانه هیأت علمی مرکز تخصصی مهدویت به موضوعات و عناوین اولیه این گرایش ها اشاره کرد و اظهار داشت: گرایش مهدویت و تمدن نوین اسلامی و گرایش مهدویت و آینده پژوهی در سطح 4 در حال طراحی و آماده سازی هست؛ از آن جا که بر اساس آیات و روایات حضرت مهدی اقدام به تمدن اسلامی خواهند کرد در این گرایش بحث از امکان الگو گیری و یا زمینه سازی برای این تمدن می باشد.

وی افزود: همچنین بحث تاریخ و مطالعات تطبیقی در موضوع مهدویت برای گرایش سطح 4 در حال بررسی است زیرا همواره نیاز به اساتید مبرز برای پاسخگویی به شبهات و تربیت اساتید و مجتهدین در این گرایش ها احساس شده است.

حجت الاسلام یاوری در پایان به فرآیند طراحی و تصویب این گرایش ها اشاره کرد و گفت: این گرایش ها پس از نهایی شدن در شورای علمی مرکز تخصصی مهدویت به شورای گسترش حوزه های علمیه ارسال خواند شد و در صورت تصویب در این شورای نهایی خواهد شد./1370/ت302/ف

ارسال نظرات