۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۶۴۲۷۱
رییس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی خبر داد؛

ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم

ارسال ۱۴۹ مقاله به دبیرخانه همایش مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم
حجت الاسلام یوسفی مقدم از ارسال ۱۴۹ مقاله دبیرخانه همایش «مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم» خبر داد و بر لزوم تدوین آثار در موضوع مقاومت و جهاد اسلامی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم رییس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پیش از ظهر امروز در همایش ملی «مقاومت اسلامی از دیدگاه قرآن کریم» که در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم به صورت آنلاین برگزار شد، به ضرورت پژوهش و تدوین مقالات در عرصه مقاومت و جهاد اسلامی از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: مقاومت تنها گزینه مقابله با مطالبات نفسانی هر انسانی و گزینه پیشرفت جوامع بشری بوده است.

رییس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی بیان کرد: قرآن کریم مقاومت و استقامت را تنها راهبرد اصلی پیشرفت و توسعه جوامع بشری توصیف کرده است و خداوند پیامبران الهی و پیروان آنها را به صبر و استقامت در برابر کافران و طاغوت های جهان دعوت کرده است.

حجت الاسلام یوسفی مقدم ابراز داشت: پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین و تفسیر مبنای مقاومت و جهاد اسلامی، همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» را برگزار کرد.

رییس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی ابراز داشت: 149 مقاله به دبیرخانه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» ارسال شد که صد مقاله منتخب شدند و در پرتال پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی اصل مقالات و چکیده آنها بارگذاری خواهد است.

حجت الاسلام یوسفی مقدم ابراز داشت: در مدت برگزاری این همایش در 5 کمیسیون به بررسی تخصصی 17 مقالات برتر در این موضوع پرداخته شد که 6 مقاله آنها از سوی بانوان طلبه نگارش شده است.

وی بیان کرد: کمیسیون های اصلی این همایش ملی با عنوان های قرآن کریم و مقاومت اسلامی، مفاهیم مبانی اصول مقاومت از دیدگاه قران کریم، الگوهای مقاومت از دیدگاه قران کریم، دستاوردهای مقاومت از دیدگاه قرآن کریم، چالش های مقاومت از دیدگاه قران کریم تشکیل شده است.

رییس پژوهشکده قرآن و معارف اسلامی بر ضرورت تدوین و نگارش در موضوع مقاومت و جهاد اسلامی تأکید کرد و گفت: از تمام پژوهشگران اسلامی و تمام همکاران همایش ملی مقاومت از دیدگاه قران کریم که ما را در برگزاری این همایش همیاری کردند، کامل قدردانی و تشکر را دارم./998/پ202/ق

ارسال نظرات