۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۶۴۳۷۰
مدیر حوزه علمیه استان سمنان مطرح کرد؛

سیره و وصیت نامه شهدا؛ گنجینه‌ای برای بازسازی فرهنگ جامعه

سیره و وصیت نامه شهدا؛ گنجینه‌ای برای بازسازی فرهنگ جامعه
سمنان - حجت الاسلام والمسلمین رستمیان گفت: سیره و وصیت نامه شهدا و خاطرات دوران دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم برای بازسازی فرهنگ جامعه و سرمایه بزرگ اجتماعی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز‌های فتح و حماسه و ایثار به ملت انقلابی ایران اسلامی به ویژه یادگاران گرانقدر آن ایام و خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به عنوان خالقان این حماسه ماندگار، اظهار داشت: عبارت دفاع مقدس از دو کلمه تشکیل شده که هریک بارمعنایی خاص خود را دارد و حاوی پیام مهمی راجع به ماهیت این نبرد هشت ساله است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان افزود: استفاده از کلمه دفاع به این معناست که کشور ما نه شروع کننده جنگ بوده و نه قصدی در این زمینه داشته است؛ ملت شجاع و مقاوم ایران اسلامی در برابر تهاجم حزب منحوس بعث عراق به سرکردگی صدام جنایتکار ایستاد، البته صدام هیچگاه به تنهایی جرأت چنین اقدامی را نداشت و تحریک و حمایت استکبارجهانی در واقع آتش جنگ را شعله ور کرد.

دبیرجبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: ملت ما و نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچگاه خواستار جنگ با عراق نبود، اما وقتی با تهاجم گسترده رژیم صدام با حمایت مستکبران عالم مواجه شد با دست خالی دفاع در برابر ارتش تا دندان مسلح عراق را آغاز کرد و به لطف خدا ثمره آن ایستادگی‌ها اقتدار امروز ایران است که دشمن جرأت دست اندازی به مرز‌های ما را ندارد.

وی در تبیین مقدس بودن دفاع هشت ساله ملت مقاوم ایران، گفت: یکی از جلوه‌های قداست دفاع هشت ساله ما این است که باوجود اینکه در حال جنگ بودیم، هیچگاه پای خود را از مرز ارزش‌های انسانی و اسلامی بیرون نگذاشتیم، با همه جنایاتی که صدام در مورد ملت مظلوم ما مرتکب شد، نیرو‌های مسلح ما هیچگاه در پاسخ به جنایات آن‌ها کوچکترین اقدامی که با موازین شرعی و ارزش‌های انسانی در تضاد باشد انجام ندادند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به ضرورت الگوگرفتن نسل جوان از رشادت‌های دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: اسناد و آمار‌ها نشان می‌دهد که اکثریت رزمندگان کشورمان در دوران جنگ تحمیلی را نوجوانان و جوانان ۱۶ تا ۲۸ ساله تشکیل می‌دادند؛ رفتار و منش و روحیه انقلابی آن‌ها باید برای نسل جوان و آینده سازان کشور ایران اسلامی الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: البته ما معتقدیم قاطبه نسل جوان ما دلاور مردان دوران دفاع مقدس را الگوی خود قراداده اند؛ گواه این حقیقت شهدای عزیز مدافع حرم، شهدای والامقام مدافع سلامت و امنیت هستند؛ همه این جانفشانی‌ها در واقع الگوبرداری از ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس و رفتار و سیره شهدا است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان وصیت نامه شهدا و خاطرات دوران دفاع مقدس را گنجینه‌ای عظیم و سرمایه‌ای بزرگ برای بازسازی فرهنگ جامعه برشمرد و تصریح کرد: تألیفات زیبای بسیاری در این زمینه انجام شده و رهبر معظم انقلاب تاکید بسیاری در این زمینه داشته اند، این کتاب‌ها مانند یک آینه در برابر نسل جوان ما قرار دارد، آینه‌ای صادق که می‌توانند نواقص خود را در آن ببینند و اصلاح کنند؛ در واقع وصایای شهدا و خاطرات جان برکفان دفاع مقدس الگویی ناب برای زندگی فردی و اجتماعی همه ما است./۹۷۷/ت302/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات