۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۶۴۴۰۲

شکاف در تشکیلات نظامی مقتدی صدر

شکاف در تشکیلات نظامی مقتدی صدر
موضع گیری‌های اخیر مقتدی صدر سبب شکاف در این جریان شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دو توییت اخیر مقتدی صدر اعتراض بسیاری از گروه های مقاومت و گروه های ضد آمریکایی را موجب شد. مقتدی در این توییت ها با حمله به سازمان حشد الشعبی خواستار تلاش این سازمان برای جلوگیری از حمله عناصر خودسر به نیروهای خارجی شده بود. همچنین در توییتی دیگر درخواست تشکیل کمیته ای چند جانبه برای حمایت از سفارتخانه ها نمود که گروهی از عراقی ها آن را حمایت آشکار وی از نیروهای اشغالگر آمریکایی نامیدند.

این مواضع علاوه بر انتقادهای بسیار، باعث ایجاد شکاف و دو دستگی در یگان های نظامی تحت فرمان وی؛ سرایا السلام، گردید و گروهی از این نیروهای با ابراز تاسف و انزجار از این مواضع با اعلام خروج از سرایا السلام، تشکیلات جدیدی با نام «تیپ شهید کریم درعم» را برای مبارزه با اشغالگران آمریکایی ایجاد کردند.

مقتدی صدر به همراه  عمارحکیم و حیدرالعبادی با حمایت از مصطفی الکاظمی خواستار پایان دادن به حملات راکتی و کمین های کنار جاده ای علیه آمریکایی ها هستند و از سوی دیگر نوری المالکی نخست وزیر عراق در دوران اشغالگری اول آمریکا و هادی العامری معتقدند تنها راه پایان یافتن این حملات خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی بنابر مصوبه پارلمان عراق  است./د102/ق
ارسال نظرات