۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۶۶۴۴۰۷
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده:

شرع و قانون مخالف خروج مردم از مرز برای زیارت اربعین است

شرع و قانون مخالف خروج مردم از مرز برای زیارت اربعین است
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده گفت: اشخاصی که قصد خروج از مرز را دارند، به عنوان اختلال در نظم و مخل برقراری امنیت از لحاظ شرعی و قانونی مسؤول هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن حسن زاده، متولی مدرسه امام هادی (ع) اهواز، در سلسله نشست های برنامه رایحه شبکه استانی صدا و سیمای خوزستان، در خصوص حکم پیاده روی و تشرف به عتبات عالیات در اربعین با شرایط کرونا گفت: امسال به دلیل وجود بیماری کرونا هم از طرف مسؤولان در کشور عراق و هم مسؤولان در ایران اعلام شد که اعزام و پذیرش زائر وجود ندارد و مسئله پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا منتفی است.
 
متولی مدرسه علمیه امام هادی (ع) در رابطه استفتا از مراجع تقلید، مقام معظم رهبری و سایر مراجع اظهار داشت: تمام مراجع رعایت مقررات را الزامی دانستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، در خصوص عدم پذیرش زائر از سوی کشور عراق با توجه به شرایط کرونا تصریح کرد: اشخاصی که قصد خروج از مرز را دارند با توجه به عدم پذیرش کشور عراق و منع خروج از سوی کشور ما، بعنوان اختلال در نظم و مخل برقراری امنیت از لحاظ شرعی و قانونی مسؤول هستند.
 
استاد حوزه علمیه در رابطه با افرادی که نذر دارند در پیاده روی یا موکب اربعین شرکت کنند گفت: با توجه به ممنوعیتی که در شرایط کرونا وجود دارد عمل به این نذر ممکن نیست، زمانی که عمل به نذر ممکن نباشد شرعاً چیزی بر عهده وی نخواهد بود.
 
وی در پایان در خصوص برنامه‌های تدارک دیده شده در داخل کشور گفت: در داخل کشور برنامه‌هایی که اشکالی در برگزاری آنان مطابق با دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا نباشد، ان شاءالله با قوت برگزار می‌شود./۹۴۵۶/پ210/ب1
ارسال نظرات