۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۶۴۴۱۳
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد؛

اقدام بزرگ آستان قدس رضوی برای حل معضلات حاشيه شهر مشهد

اقدام بزرگ آستان قدس رضوی برای حل معضلات حاشيه شهر مشهد
خراسان رضوی - عملیات اجرایی ۱۲ پروژه بزرگ شهری با اعتبار دو هزار و چهارصد میلیارد تومان در شهرک‌های شهید رجایی و باهنر به همت آستان قدس رضوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مصطفی خاکسار قهرودی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با تأکید بر اینکه آستان قدس نسبت به رفع مسائل حاشیه شهر مشهد و مشکلات مردم این مناطق دغدغه جدی دارد و در حد توان و امکانات نسبت به رفع مشکلات و رفاه مردم این مناطق تلاش می‌کند، اظهار کرد: اجرای این 12 پروژه شهری کاری جهادگونه‌ای است که امیدواریم با همت مردانه متولیان با پایان خوبی روبه‌رو شویم و شعار «یک حاشیه کمتر، صدها فرصت بیشتر» محقق شود.

وی گفت: اگر نبود همدلی و هماهنگی مسئولان مختلف شهری و استانی این اتفاق زیبا رقم نمی‌خورد، تلاش بسیار در کار، دغدغه، برنامه‌ریزی، همدلی و هماهنگی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف از ویژگی‌های پروژه‌هایی است که امروز شاهد مراسم آغاز عملیات اجرای آن هستیم.

آمادگی آستان قدس برای همکاری با مسئولان جهت حل مشکلات مردم است

خاکسار قهرودی خاطرنشان کرد: رویکرد آستان قدس رضوی این است که هرکجا مسئولان پای کار باشند، این ارگان نیز در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برای رفع مشکلات مشهد مقدس، مجاوران و زائران امام علی بن موسی الرضا(ع) کمال همراهی و همکاری را داشته باشد.

وی گفت: همچنین در این طرح بنا به تأکیدات حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر فراهم آوردن فضایی مناسب جهت استفاده عموم، زمینی برای احداث بزرگترین بوستان شرق مشهد مقدس جهت بهبود فضای فرهنگی-رفاهی حاشیه شهر در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

اختصاص زمین برای ساخت 6 هزار واحد مسکونی

خاکسار قهرودی عنوان کرد: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه حل مشکلات حاشیه شهر مشهد مقدس و رفع دغدغه های معظم له برای کاهش معضلات اجتماعی این مناطق، آستان قدس رضوی در طرحی کارشناسی و جامع، زمینی مناسب در شهرک شهید رجایی و باهنر در اختیار شهرداری و دولت قرارداده تا ساخت 6 هزار واحد مسکونی برای محرومین این مناطق را آغاز کنند که امروز هم زمان با هفته دفاع مقدس این پروژه کلنگ زنی شد.

لازم به ذکر است، اختصاص زمین برای احداث شش هزار واحد مسکونی و بزرگترین بوستان موضوعی شرق شهر مشهد به وسعت هفتاد هکتار؛ در راستای گسترش و بهبود فضای رفاهی-تفریحی منطقه و همچنین اختصاص زمین به منظور احداث خیابان شریانی جنوب محور خیابان حر با هدف کاهش ترافیک شهرک شهید رجایی از جمله همراهی‌های آستان قدس رضوی در پیش برد این پروژه ها و آبادانی بیشتر حاشیه شهر مشهد است./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات